Tryggare husvagnar och husbilar med Bilprovningens tjänster

Tryggare husvagnar och husbilar med Bilprovningens tjänster

Bilprovningen fortsätter att erbjuda förebyggande säkerhetstjänster för fordon. I samband med husvagnsmässan i Elmia erbjuds gasolkontrollen, som numera är en separat tjänst, till halva priset. Dessutom genomförs en enkät bland besökarna i syfte att undersöka intresset för en ny tjänst.

Enligt nya EU-regler ingår sedan den 29 april inte längre gasolkontrollen i den obligatoriska husvagns- och husbilsbesiktningen. Till de fordonsägare som även i fortsättningen vill få gasolutrustningen kontrollerad erbjuder Bilprovningen numera gasolkontroll* som en ny separat tjänst. Det känns angeläget med tanke på att 5 procent underkänns till följd av läckage vid täthetskontrollen av gasolanläggningen.

Gasolkontroll till halva priset För att informera husvagns- och husbilsägare om den nya tjänsten har Bilprovningen en kampanj i samband med husvagnsmässan på Elmia den 10-13 september där gasolkontrollen erbjuds till halva priset! Det innebär att den kostar 75 kronor jämfört med ordinarie pris på 150 kronor.

Även Caravan Club, som förespråkar att campingplatser bör kräva dokumenterad gasolkontroll, kommer att uppmärksamma alla boende på mässområdet på kampanjen.

Besiktningsteknikerna som utför gasolkontrollen finns i Bilprovningens tält U:301. Teknikern följer med till husvagnen/husbilen och utför kontrollen på plats. Märke och protokoll medföljer självklart.

Undersökning av intresset för en ny tjänst I samband med mässan genomför Bilprovningen också en enkät bland besökarna för att undersöka kundernas intresse för en ny tjänst. Frågeformulär finns i Bilprovningens monter och för att uppmuntra så många som möjligt att delta lottar Bilprovningen ut en iPod varje dag.

– Vi ser möjligheter till fler förebyggande säkerhetstjänster för husvagnar och husbilar. Därför sätter vi stort värde på att träffa kunderna och ha en dialog med dem om våra idéer, säger Bilprovningens marknadschef Pierre Karlsson.

För mer information kontakta Pierre Karlsson, marknadschef, mobil: 0708-91 20 51, e-post: pierre.karlsson@bilprovningen.se Michael Eng, produktchef, mobil: 0702-45 41 63, e-post: michael.eng@bilprovningen.se Morgan Isacsson, tekniskt sakkunnig, mobil: 0736-88 21 76, e-post: morgan.isacsson@bilprovningen.se Cecilia Blom Granlund, informationschef, mobil: 0706-87 03 66, e-post: cecilia.granlund@bilprovningen.se

Bilder Fler bilder finns att ladda ner på bilprovningen.se – Om Bilprovningen

Siktgatan 7, Box 508, 162 15 Vällingby Tfn: 08-759 21 00 Fax: 08-759 54 24 www.bilprovningen.se