BIMobject®: Planerad listning på NASDAQ OMX First North Sweden

Styrelsen i BIMobject® har initierat processen för listning på NASDAQ OMX First North Sweden under första kvartalet 2014. I samband med listningen planeras en emission för att bredda ägandet och tillföra bolaget expansionskapital.

Planerna omfattar en emission av units bestående av aktier och teckningsoptioner under november-december 2013. Den planerade emissionen innebär att bolaget kan tillföras högst cirka 20,3 miljoner kronor genom aktier i ett första steg och ytterligare högst cirka 56,7 miljoner kronor genom teckningsoptioner i ett senare skede. För denna listningsemission krävs beslut vid den extra bolagsstämma som bolaget nyligen publicerat kallelse till. Genomförandet är även beroende av ett godkänt prospekt hos Finansinspektionen samt att BIMobject® godkänns för listning. Granskningsprocessen hos NASDAQ OMX samt Finansinspektionen är inledd.

"Företaget har redan idag ett starkt varumärke och en mycket uppskattad tjänst som används internationellt. På Internet handlar allt om hastighet, att snabbt komma in på marknaden och muta in sitt revir. För att ta vara på denna möjlighet och skapa ett framgångsrikt företag, planerar vi nu nästa steg genom en planerad listning på NASDAQ OMX First North Sweden. Listningen är ett led i vår långsiktiga plan att skapa resurser för att bredda verksamheten och lägga grunden för vår globala expansion. Det är en spännande tid i bolaget och vi återkommer självklart när mer information finns att ges", säger Stefan Larsson, grundare och VD för BIMobject®.

BIMobject AB:

BIMobject AB är ett svenskt företag med global skalbar affärsidé. Vi hjälper våra kunder att bli mer framgångsrika inom marknadsföring och försäljning, genom att skapa virtuella kopior av deras produkter som BIM-objekt.  BIMobject AB utvecklar IT-verktyg, webblösningar och tjänster för skapandet, konverteringen och publiceringen av BIM-objekt på nätet och skapar en direktlänk mellan produkterna och föreskrivande led som använder BIM/CAD-system i byggbranschen.

BIMobject® - Vinnare i Red Herring Europe Top 100 Awards 2013 och IAIR AWARDS 2013!

I samband med att listningsprocessen initierades utsågs Sedermera Fondkommission AB till bolagets Certified Adviser.