BIMobject® vinnare i Red Herring 100 Global Award

Det svenska IT företaget BIMobject AB med huvudkontor på Media Evolution City i Malmö tillkännagav idag på morgonen att man blivit utsedd som vinnare i det mycket prestigefyllda utmärkelsen Red Herring 100 Global. Topp 100 listan hedrar det mest lovande teknikföretagen i världen.

Det var två mycket stolta och lyckliga entreprenörer som tidigt i morse svensk tid, tog emot priset från VD:n på Red Herring Alex Vieux. Ben O'Donnell, teknisk chef och medgrundare var i Los Angeles tillsammans med styrelsemedlem Staffan Bergqvist på prisutdelningen.

"Det är fantastiskt, nu kan jag förstå hur det måste kännas att vinna Formel 1!", säger en euforisk Ben O'Donnell med ett stort leende.

BIMobject® som redan funnits på listan för de mest lovande 100 bolagen i Europa har nu tagit sig hela vägen fram till den globala listan.

Redaktionen på Red Herring har valt ut de mest innovation företagen av tusentals från hela världen där mer än 40 länder är representerade. Dessa företag representerar tidigare vinnare av Red Herring Asien, Europa och USA. De har bedömts efter olika kvantitativa och kvalitativa kriterier: de innehåller radikal inverkan på marknaden, bevis på tidig succé, finansiella resultat, teknisk innovation, affärsidéns potential globalt, kvalité på ledningen, genomförande av strategi och integration i sina respektive branscher.

"Vad ska man säga? Fantastiskt! Detta är stort och lite svårt att förstå, faktum är att vi är på Red Herrings globala topp 100 lista! Stolt och glad", säger VD och grundare till BIMobject®, Stefan Larsson.

Den kompletta listan på global 100 finns här: http://www.redherring.com/

Om Red Herring:

Red Herring is a global media company which unites the world's best high technology innovators, venture investors and business decision makers in a variety of forums: a leading innovation magazine, an online daily technology news service, technology newsletters and major events for technology leaders around the globe. Red Herring provides an insider's access to the global innovation economy, featuring unparalleled insights on the emerging technologies driving the economy.

Om BIMobject®:

BIMobject® - Vinnare av Red Herring Europe Top 100 Awards 2013, Vinnare av 2013 Red Herring 100 Global och vinnare av IAIR AWARDS 2013!