BIMobject AB: Antalet registreringar fortsätter i explosiv takt på BIMobject Cloud - 800 000 användare passerades idag

Antalet totala registreringar av användare på portalen, i form av professionella arkitekter, ingenjörer, föreskrivare, byggbolag och designers uppgår nu till över 800 000. Bara i år har 150 000 nya användare tillkommit. Detta innebär att företaget är i linje med sin plan att nå milstolpen 1 miljon användare i slutet av året.

BIMobject Cloud har även genererat dryga 1 miljon nedladdningar per månad i januari och februari under 2018 samt ökat till närmare 1,3 miljoner nedladdningar per månad under mars och april. Detta innebär en ökning med 30%. Totalt har 23 800 000 nedladdningar skett sedan BIMobject Cloud lanserades under 2012.

Stefan Larsson - CEO
E-mail: press@bimobject.com

BIMobject är ett svenskt teknologiföretag med global närvaro som ligger i framkanten av byggindustrins digitalisering. BIMobject erbjuder en molnbaserad plattform som genom kraftfull teknologi tillgängliggör digital produktinformation - Building Information Modelling (BIM) - som kan användas tidigt i byggprocessen för att visualisera, konkretisera och analysera. Plattformen samlar dessutom in värdefulla data som möjliggör effektivisering av byggindustrin genom hela produktlivscykeln. Smartare design och konstruktion leder till bättre produktval, minskat svinn och mer effektiv logistik under byggprocessen. Samtidigt gynnas fastighetsförvaltningen av högre kvalitet, bättre energianvändning och lägre driftkostnader. BIMobject är verksamt på ett stort antal marknader och har en global tillväxtstrategi. Bolagets erbjudande består av utveckling, hosting, underhåll, administration och publicering av digitala kopior av tillverkares produkter: BIM-objekt. Kunderna är tillverkare av bygg- och interiörprodukter som marknadsför dessa via BIMobject Cloud. Användarbasen består främst av arkitekter, designers och konstruktörer som via CAD/BIM-applikationer, appar och webbtjänster får tillgång till BIMobject  Cloud. BIM-objektet integreras i en detaljerad modell av byggnaden, vilket i sin tur ökar chansen att den verkliga produkten föreskrivs för projektet.