BIMobject AB: Första dag för handel på First North den 13:e januari 2014

BIMobject AB genomförde nyligen en emission som tillförde bolaget initialt cirka 20,3 MSEK före emissionskostnader. Vid fullt nyttjande av teckningsoptioner kan BIMobject AB tillföras ytterligare högst 56,7 MSEK före emissionskostnader. Emissionen genomfördes i syfte att finansiera bolagets globala expansion.

Bolaget har en offensiv expansionsplan med primär målsättning att bli den globalt ledande aktören för BIM-objekt, vilket av styrelsen bedöms motsvara en miljardmarknad. Målsättningen är att vara väletablerade i Europa under 2015 och under 2017 ha etablerat representation i minst 100 länder.

Villkor för teckningsoptioner (TO 1) i sammandrag
Innehavaren av teckningsoptioner äger rätt att för varje teckningsoption teckna en ny aktie i bolaget till en kurs om 7,70 - 10,50 SEK per aktie. Teckningskursen uppgår (inom intervallet) till 70 procent av den genomsnittliga volymvägda kursen för aktien enligt First Norths officiella kursstatistik under den period på 20 handelsdagar som slutar två bankdagar innan utnyttjandeperioden börjar. Bolaget kommer att offentliggöra teckningskursen dagen innan den första dagen i utnyttjandeperioden. Teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner kan äga rum under perioden 25 mars - 15 april 2015. Detta ska ske genom samtidig kontant betalning senast klockan 15.00 den 15 april 2015. Aktier bokas ut tidigast 15 dagar därefter. Sista dag för handel med teckningsoptioner är beräknad till den 10 april 2015. Teckningsoptionens ISIN-kod är SE0005467990.

VD, Stefan Larsson
E-post: stefan@bimobject.com

BIMobject®:

BIMobject® - Vinnare av Red Herring Europe Top 100 Awards 2013, vinnare av 2013 Red Herring 100 Global och vinnare av IAIR AWARDS 2013!

Sedermera Fondkommission är bolagets Certfied Adviser