BIMobject AB satsar mot den brittiska och irländska marknaden

BIMobject®, som var en av vinnarna i 2013 års Red Herring 100 Global Award som utser de internationellt mest lovande nya företagen för deras innovationer och teknik, har snabbt blivit en världsledande leverantör av BIM-objekt. Idag utvecklar och tillhandahåller de objekt från över 200 europeiska leverantörer av bygg- och inredningsprodukter.

Alan Baikie har många års erfarenhet inom IT och de senaste tio åren har han varit verksam inom marknadsföring och försäljning av BIM-mjukvara. Alan har även gedigen kunskap om och erfarenhet av såväl industrin och tekniken som chefsrollen. Från företagets kontor i Newbury kommer han att ansvara för att tillsätta nya resurser riktade mot den snabbt växande kundbasen i Storbritannien och Irland.

"Vi ser Storbritannien och Irland som nyckelmarknader i företagets internationella expansion. Nu när den brittiska regeringen banar väg för användandet av BIM-teknik, gäller det att vi drar fördel av möjligheterna på den brittiska marknaden. Alan blir en del av vår redan erfarna och duktiga personal, så jag är övertygad om att vi snabbt kommer att göra stora framsteg i Storbritannien," säger Stefan Larsson, VD och grundare av BIMobject®.

"Jag har arbetat med BIM i många år. Det mest praktiska sättet att uppnå bättre kvalitet och mer tillförlitliga BIM-modeller är att använda exakta virtuella kopior av produkter från riktiga tillverkare. Högkvalitativa BIM-objekt innehåller all nödvändig information och bildmaterial som ger arkitekter, designers och konstruktörer ett kraftfullt verktyg för att kunna möta regeringens krav till 2016. Experterna på BIMobject® har gjort ett fantastiskt jobb och levererat en teknisk plattform och mjukvarutillägg som gör erbjudandet till den brittiska marknaden både starkt och relevant. Även om jag ser utmaningen i att ta sig in på den brittiska marknaden, vet jag också att tiden är inne för BIMobject® - jag och de andra på kontoret ser verkligen fram emot 2014", säger Alan Baikie.

VD, Stefan Larsson
Tel: 040- 685 29 00
E-post: stefan@bimobject.com

BIMobject®:

BIMobject® - Vinnare av Red Herring Europe Top 100 Awards 2013, vinnare av 2013 Red Herring 100 Global och vinnare av IAIR AWARDS 2013!

BIMobject AB (publ) - NASDAQ OMX First North - Ticker: BIM

Sedermera Fondkommission är bolagets Certfied Adviser