BIMobject utser grundaren Stefan Larsson som tf VD över det nordamerikanska dotterbolaget

BIMobject och Mark Haddad, tidigare chef för BIMobjects dotterbolag i Nordamerika, har beslutat att gå skilda vägar. Stefan Larsson, grundare och Chief Strategy Officer, kliver in som tillförordnad vd till dess att en ersättare rekryterats. Rekryteringsprocessen har inletts.

“Det är mycket positivt att Stefan Larsson kliver in som tf vd för att leda och förverkliga BIMobjects fulla potential på den viktiga nordamerikanska marknaden till dess att vi hittat rätt kandidat. Stefan känner väl till den amerikanska verksamheten genom sin roll som CSO och han är för närvarande fokuserad på att skapa tillväxt på den nordamerikanska marknaden. Stefan har ett stort nätverk i USA och har arbetat extensivt med strategisk marknadsföring och försäljning sedan BIMobject grundades. Slutligen vill jag tacka Mark Haddad för sitt stora engagemang.”, säger Kim Mortensen, VD på BIMobject.

Kim Mortensen – VD

__________________________________________________________________________

Denna information är sådan information som BIMobject AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Kim Mortensens försorg, för offentliggörande den 10 september 2019 kl. 17:31 CEST.

Om BIMobject-koncernen

BIMobject är ett ledande globalt IT-företag som ligger i framkanten av byggindustrins digitalisering. BIMobject erbjuder molnbaserade plattformar med över 1500 tillverkare som tillgängliggör digital produktinformation. Runt de molnbaserade plattformarna, som idag har över 1,5 miljon användare, erbjuder BIMobject ett antal lösningar riktade mot tillverkare, fastighetsägare, arkitekter och designers, byggföretag samt handeln. BIMobject grundades 2011, verkar i 20 länder och har över 230 anställda. Nettoomsättningen uppgick per den 30 juni 2019 till 134 MSEK, rullande 12 månader. BIMobject handlas på Nasdaq First North under ticker: BIM. BIMobjects Certified Advisor: FNCA Sweden AB, info@fnca.se, +46-8-528 00 399. www.bimobject.com