Global Product Data i USA tecknar gemensamt marknadsföringsavtal med BIMobject®

Spridning är en mycket viktig del av dagens digitala marknadsföringsstrategi. Företag som är ägare av ett varumärke och digitalt innehåll vill se detta distribueras, ha kontroll och alltid veta att arkitekter eller designer kan ladda ner innehåll samt data från en enda tillförlitlig källa. Dessutom är underhållet av produktdata en stor utmaning för hela byggbranschen, det är en ständig utmaning att upprätthålla korrekt och exakt leverantörsdata.

Med dessa utmaningar i åtanke, signerades detta avtal mellan GPD och BIMobject® för att säkerställa en optimal lösning. För tillverkarna som finns publicerade på BIMobject® Portal innebär detta att de kan komma i kontakt med BIM/CAD-användare i USA, utan att addera något extra arbete. All re-distribution är baserad på att BIM-objekten och produktdatan är från en och samma källa och synkroniserade med båda systemen.

"En viktig fördel för GPD's användare är den omedelbara tillgången till BIM-objekt och produktdata från det molnbaserade systemet BIMobject® samt THESource produktbibliotek och GPDTools ProductTAG", säger Mike Collins, VD för GPD.

"Det här är ett viktigt steg för oss för att komma närmare den amerikanska marknaden och vi ser fram emot att arbeta tillsammans med teamet från Global Product Data", säger Stefan Larsson, VD för BIMobject AB.

Detta avtal kommer att ge båda företagen möjligheten att utnyttja sina respektive tekniska resurser för att förbättra och förstärka, inte bara, BIMobject® Portal med ny innovativ produktutveckling och justeringar som exempelvis tillämpning av amerikanska standarder och klassifikationer, men även utöka räckvidden för GPDs ProductTAG-verktyg till BIM-användare. Båda företagen kommer att bistå varandra i pre-sales och marknadsföring av de lösningar som erbjuds till tillverkare.

VD, Stefan Larsson
Tel: 040- 685 29 00
E-post: stefan@bimobject.com

Global Product Data LLC:

Plattformen THESource samlar tillverkares produktdata från olika källor och förmedlar den till abonnenter via GPDTools, en Autodesk Revit-applikation. GPDTools-användare kan söka, välja och dokumentera byggproduktdata direkt i sitt generiska BIM- innehåll i byggprojekt. http://www.productdatasource.com

BIMobject®:

BIMobject AB är ett svenskt företag med global skalbar affärsidé. Vi hjälper våra kunder att bli mer framgångsrika inom marknadsföring och försäljning, genom att skapa virtuella kopior av deras produkter som BIM-objekt.

BIMobject AB utvecklar IT-verktyg, webblösningar och tjänster för skapandet, konverteringen och publiceringen av BIM-objekt på nätet och skapar en direktlänk mellan produkterna och föreskrivande led som använder BIM/CAD-system i bygg- och inredningsbranschen. http://bimobject.com/

BIMobject® - Vinnare av Red Herring Europe Top 100 Awards 2013, vinnare av 2013 Red Herring 100 Global och vinnare av IAIR AWARDS 2013!

BIMobject AB (publ) - NASDAQ OMX First North - Ticker: BIM

Sedermera Fondkommission är bolagets Certified Adviser