• BIMobject AB/

Kim Mortensen utses till ny VD på BIMobject. Johan Svanström föreslås som ny styrelsemedlem och vice ordförande

Styrelsen har utsett Kim Mortensen till ny VD för BIMobject. Tillträde beräknas ske absolut senast den 1 september 2019. Johan Svanström kvarstår som tillförordnad VD tills dess att Kim kan lämna sin nuvarande anställning.

”Vi är verkligen glada över att kunna hälsa Kim Mortensen välkommen till BIMobject-teamet. Kim har under sina sju år på olika ledande befattningar inom Apsis, byggt upp en mycket värdefull erfarenhet av att leda ett snabbväxande och marknadsledande mjukvarubolag med fokus på digitala marknadsföringslösningar. Med Kim som ny VD förväntar vi oss ett ökat fokus på verksamheten och accelerande tillväxt”, säger Anders Wilhjelm, Styrelseordförande på BIMobject.

Kim Mortensen är dansk medborgare. Han studerade nationalekonomi och har en examen från Copenhagen Business School. Kim är idag vice VD vid det svenska mjukvaruföretaget Apsis där han sedan 2012 haft ett antal ledande befattningar såsom VD, vice VD, COO och CPO på bolaget. Apsis har omkring 280 anställda och erbjuder skal- och anpassningsbara digitala marknadsföringslösningar till över 6 000 kunder. Innan Kim kom till Apsis var han bland annat Managing Director på Globase International.

Johan Svanström kommer fortsätta som tillförordnad VD till dess att Kim Mortensen tillträder. För att säkerställa Johans Svanströms fortsatta positiva delaktighet i BIMobject kommer bolagets styrelse och storägare (Solar A/S, EQT Ventures och Procedural Labs) vid kommande årsstämma föreslå Johan som ny styrelsemedlem och vice ordförande.

Anders Wilhjelm – Styrelseordförande
Kim Mortensen – Tillträdande VD
E-mail: press@bimobject.com

Denna information är sådan information som BIMobject AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 mars 2019 kl. 08:00 CET.

BIMobject är ett ledande globalt IT-företag som ligger i framkanten av byggindustrins digitalisering. BIMobject erbjuder en molnbaserad plattform med över 1300 tillverkare som tillgängliggör digital produktinformation. Runt den molnbaserade plattformen, som idag har över 1 miljon användare, erbjuder BIMobject ett antal lösningar riktade mot fastighetsägare, byggföretag och handeln. BIMobject grundades 2011, verkar i 20 länder och har över 200 anställda. Omsättningen uppgick 2018 till 114 MSEK. BIMobject handlas på Nasdaq First North under ticker: BIM. BIMobjects Certified Advisor: FNCA Sweden AB, info@fnca.se, +46-8-528 00 399. www.bimobject.com

Taggar: