Kommuniké från extra bolagsstämma

Idag, den 10 oktober 2014, hölls extra bolagsstämma i BIMobject AB där beslut fattades om riktad nyemission enligt nedan. Beslut fattades med erforderlig majoritet/enhälligt.

Beslut om riktad nyemission
Stämman beslutade om en riktad nyemission enligt nedanstående villkor:

1. att genom nyemission öka bolagets aktiekapital med högst 98 687,60 kronor genom nyemission av högst 2 242 900 aktier envar med ett kvotvärde om 0,044 kronor. Emissionskursen är fastställd till 14,00 kronor per aktie. Vid full anslutning uppgår det totala emissionsbeloppet till högst 31 400 600,00 kronor.
  2. Rätt att teckna aktier skall, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, tillkomma Hexagon AB;
  3. att vinstutdelning för de nya aktierna skall utgå på den avstämningsdag för utdelning som infaller efter aktiens registrering i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken;
  4. att de nya aktierna skall tecknas senast den 17 oktober 2014;
  5. att de nya aktierna skall betalas kontant med 14,00 kronor per aktie senast den 17 oktober 2014;
  6. att styrelsen äger rätt att förlänga teckningstiden samt flytta likviddagen;
  7. att teckning av de nyemitterade aktierna skall ske med bindande verkan på särskild teckningslista;

Styrelsens skäl till avvikelse från aktieägares företrädesrätt samt värdering
Anledningen att frångå aktieägares företrädesrätt, är att tillföra bolaget en ny aktieägare av strategisk betydelse för bolaget. Emissionskursen är fastställd till ett bedömt marknadsvärde beaktat en volymviktad genomsnittlig aktiekurs om 10 handelsdagar med slutdag den 11 september 2014.

Om BIMobject®:

BIMobject® - Vinnare av Red Herring Europe Top 100 Awards 2013, vinnare av 2013 Red Herring 100 Global och vinnare av IAIR AWARDS 2013!

BIMobject AB (publ) - NASDAQ OMX First North - Ticker: BIM

Sedermera Fondkommission är bolagets Certified Adviser