• BIMobject AB/

Rättelse: Saknad MAR-etikett i tidigare pressmeddelande “BIMobject AB genomför besparingsprogram och ger uppdatering angående COVID-19”

BIMobject AB utfärdar en rättelse av det pressmeddelande, som publicerades idag den 9 april 2020 kl. 11:06 CEST, “BIMobject AB genomför besparingsprogram och ger uppdatering angående COVID-19”.

Rättelsen avser att pressmeddelandet saknade MAR-etikett med hänvisning till EU:s marknadsmissbruksförordning. Följande text skulle ha varit med i pressmeddelandet:

"Denna information är sådan information som BIMobject AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 april 2020 kl 11:06 CEST."

Carl Silbersky – VD

Om BIMobject
BIMobject, grundat 2011, är ett ledande globalt IT-företag som ligger i framkanten av byggindustrins digitalisering. Via www.bimobject.com och www.polantis.com erbjuder bolaget en molnbaserad plattform som förser 1,9 miljoner registrerade användare från byggindustrin, såsom arkitekter och byggingenjörer, med digital produktinformation (BIM-objekt) från över 1.800 tillverkare av byggprodukter. Per den 31 december 2019 hade bolaget över 200 anställda i Europa och Nordamerika, och en årlig nettoomsättning på 134 MSEK.

BIMobject handlas på Nasdaq First North under ticker: BIM.
Certified Advisor: FNCA Sweden AB, info@fnca, +46-8-528 00 399.