Biokraft International AB (publ) meddelar dag för återköp av seniora säkerställda obligationer med rörlig ränta

Detta meddelande offentliggörs med hänvisning till Biokraft International AB (publ) (tidigare Scandinavian Biogas Fuels International AB (publ) (”Biokraft”) och dess seniora säkerställda gröna obligationer med rörlig ränta med ett rambelopp om 1 200 000 000 SEK som förfaller till betalning 2026 (ISIN: SE0015812441) (”Obligationerna”).

Biokraft offentliggjorde den 9 april 2024 att ett change of control event har inträffat till följd av att aktierna i Biokraft har avnoterats från Nasdaq First North Premier Growth Market.

Biokraft offentliggjorde vidare den 15 maj 2024 att varje innehavare av Obligationer (”Obligationsinnehavare”) har rätt att begära att alla, eller ett antal, av dess Obligationer återköps till ett pris om 101 procent av det nominella beloppet tillsammans med upplupen men obetald ränta i enlighet med punkt 9.6.1 i villkoren för Obligationerna.

Dagen för återköp för de Obligationsinnehavare som har inkommit med ett giltigt formulär för begäran om återköp av Obligationer i enlighet med tidsfristen i ett sådant formulär kommer att vara den 3 juli 2024.

Denna information tillhandahölls, genom omsorg av nedanstående kontaktperson, för publicering den 28 juni 2024 klockan 15:10 (CEST).

Telefon: +46-70 597 99 38

Biokraft är ett nordiskt greentechbolag som producerar bioenergi och växtnäring i ett cirkulärt kretslopp genom att återvinna organiskt avfall och restprodukter i storskaliga bioraffinaderier. Biogasen är CO2-neutral och sänker GHG-utsläppen med upp till över 100 procent när den ersätter fossila bränslen. Biokraft ska bygga, äga och driva storskaliga biogasanläggningar med fokus på den Nordeuropeiska marknaden. Idag finns anläggningar i Sverige, Norge och Korea. Biokraft har 130 anställda och 2023 uppgick totala intäkter till 534 MSEK. www.biokraft.com