Inbjudan till Biokrafts presentation av bokslutskommuniké och fjärde kvartalet 2023

Biokraft publicerar sitt finansiella resultat för fjärde kvartalet och helåret 2023 den 7 februari kl. 07.30.

Kl. 10:00 håller Matti Vikkula, VD & koncernchef och Anna Budzynski, CFO, en kort presentation av rapporten följt av en frågestund. Presentationen hålls via teams och på engelska.

För att delta i det teamsmötet använd denna Teamslänk eller besök Biokrafts hemsida, där ni också hittar presentationsmaterialet och relaterad information. Inget fysiskt möte kommer att hållas.

Vi ser fram emot ert deltagande.

Telephone +46-70 597 99 38

Biokraft är ett nordiskt greentechbolag som producerar bioenergi och växtnäring i ett cirkulärt kretslopp genom att återvinna organiskt avfall och restprodukter i storskaliga bioraffinaderier. Biogasen är CO2-neutral och sänker GHG-utsläppen med upp till över 100 procent när den ersätter fossila bränslen. Biokraft ska bygga, äga och driva storskaliga biogasanläggningar med fokus på den Nordeuropeiska marknaden. Idag finns anläggningar i Sverige, Norge och Korea. Biokraft har drygt 110 anställda och 2022 uppgick totala intäkter till 407 MSEK. Bolaget är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market. Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ.) www.biokraft.com