Inbjudan till Biokrafts presentation av resultatet för tredje kvartalet 2023

Biokraft offentliggör resultatet för tredje kvartalet 2023, tisdagen den 31 oktober omkring kl. 07.30.

Matti Vikkula, vd och koncernchef, presenterar resultatet via ett teamsmöte kl 10.00 samma dag. Presentationen hålls på engelska.

För att delta i teamsmötet använd denna länk eller anslut via www.biokraft.com där även kvartalsrapporten och presentationen kommer att finnas tillgängliga.

Matti Vikkula, VD Scandinavian Biogas

Epost: matti.vikkula(at)scandinavianbiogas.com

Biokraft är ett nordiskt greentechbolag som producerar bioenergi och växtnäring i ett cirkulärt kretslopp genom att återvinna organiskt avfall och restprodukter i storskaliga bioraffinaderier. Biogasen är CO2-neutral och sänker GHG-utsläppen med upp till över100 procent när den ersätter fossila bränslen. Biokraft ska bygga, äga och driva storskaliga biogasanläggningar med fokus på den Nordeuropeiska marknaden. Idag finns anläggningar i Sverige, Norge och Korea. Biokraft har drygt 110 anställda och 2022 uppgick totala intäkter till 407 MSEK. Bolaget är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market. Certified Adviser är Erik Penser Bank AB. www.biokraft.com