Scandinavian Biogas offentliggör tidplan för sammanläggning av aktier

Vid extra bolagsstämma i Scandinavian Biogas Fuels International AB (publ) den 23 november 2020 beslutades om sammanläggning av aktier 1:10, genom att 10 aktier sammanläggs till en aktie. Stämman bemyndigade styrelsen att fastställa avstämningsdag för sammanläggningen. Bolagets styrelse har i dag, med stöd av bemyndigandet, beslutat om avstämningsdag för sammanläggning av aktier till den 30 november 2020.

Tidplan för sammanläggningen:

30 november 2020 Avstämningsdag för sammanläggning.
1 december 2020 Sammanläggningen är färdigställd.

Aktieägare behöver inte vidta några åtgärder för att delta i sammanläggningen. Till följd av sammanläggningen kommer Scandinavian Biogas aktie att byta ISIN-kod. Från och med den 1 december 2020 kommer aktien ha den nya ISIN-koden SE0015242896.

Om en aktieägares nuvarande innehav av aktier inte motsvarar ett fullt antal nya aktier, kommer denna aktieägare av Bengtssons Tidnings Aktiebolag och AC Cleantech Growth Fund 1 Holding AB (”Garanterna”) vederlagsfritt erhålla så många aktier (1–9 stycken) att dennes innehav, efter tillägg av Garanterna tillhandahållna aktier, blir jämnt delbart med 10, så kallad avrundning uppåt. Tillhandahållande av sådana utjämningsaktier sker genom Euroclear Sweden AB:s försorg, utan att ytterligare åtgärder behöver vidtas av aktieägarna.

Antalet aktier i bolaget kommer efter sammanläggningen att uppgå till 20 538 968 stycken, vilket innebär ett kvotvärde om cirka 2 kronor per aktie.

Matti Vikkula
CEO Scandinavian Biogas
+46 (0) 70-597 99 38
matti.vikkula@scandinavianbiogas.com

Kort om Bolaget:
Scandinavian Biogas är idag en av Nordens största privata producenter av biogas som
fordonsbränsle. Bolaget driver även en produktionsanläggning för förbehandling av matavfall
och industriellt organiskt avfall, samt en anläggning för produktion av rå biogas i Sydkorea och
en anläggning för produktion av flytande biogas i Norge.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 november 2020 kl.13:00