Scandinavian Biogas refinansierat lån om 200 MSEK inom ramverket grön finansiering

Scandinavian Biogas Fuels International AB (publ) (”Scandinavian Biogas” eller ”Bolaget”) har idag återbetalt Bolagets utestående direktlån om 200 MSEK. Återbetalningen har gjorts med en kreditfacilitet inom ramverket grön finansiering, som uppgår till totalt 200 MSEK. Kreditfaciliteten har en löptid på 18 månader. Villkoren för faciliteten är fördelaktiga och några av de största aktieägarna har bidragit till finansieringen. Bolagets finansieringskostnader reduceras markant med det nya lånet.

”Vi är väldigt glada över den nya finansieringslösningen som kommer att reducera Bolagets finansieringskostnader markant och självklart har ”Dark Green” ratingen i det gröna ramverket bidragit väldigt positivt. Samtidigt är det också ett konkret bevis på att Scandinavian Biogas affärer har utvecklats på ett bra och framgångsrikt sätt.” - Matti Vikkula, VD, Scandinavian Biogas

Matti Vikkula
CEO Scandinavian Biogas
+46 (0) 70-597 99 38
matti.vikkula@scandinavianbiogas.com

Kort om Bolaget:

Scandinavian Biogas är idag en av Nordens största privata producenter av biogas som
fordonsbränsle. Bolaget driver även en produktionsanläggning för förbehandling av matavfall
och industriellt organiskt avfall, samt en anläggning för produktion av rå biogas i Sydkorea ochen anläggning för produktion av flytande biogas i Norge.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Scandinavian Biogas Fuels International AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 september 2020 kl. 18:10