Kvartalsrapport 1 januari - 31 mars 2002

Report this content

Biolight International AB (publ) Kvartalsrapport 1 januari - 31 mars 2002 · Försäljningen under första kvartalet uppgick till 513 TSEK (114 TSEK). · Bolaget har genomfört en nyemission. Emissionen, som riktades till ett antal institutionella placerare, tillförde bolaget 25 miljoner kronor före emissionskostnader. · En preliminär rapport från studien på smärtdämpning i samband med extraktion (operation) av visdomständer, visar att patienterna behandlade med Biolight upplevde 40 % mindre smärta och använde 50 % mindre smärtstillande tabletter, dagen efter operation. Resultaten är statistiskt säkerställda. Studien genomfördes under hösten 2001 vid Odontologiska fakulteten, Göteborgs Universitet · Bolaget har från FDA erhållit ett godkännande - 510(k) - för Physiotherapeutic Care. Godkännandet gör det möjligt att på den amerikanska marknaden marknadsföra och sälja bolagets utrustning (PCD) och behandlingsprogram för att förebygga och rehabilitera skador i rörelseapparaten. · Bolaget har slutit avtal beträffande distribution för Dental Care med C&N Med-Dent CO., Ltd. i Taiwan, och träffat ett "Letter of Intent" med Denics International Co., Ltd. i Japan. · För att effektivare bearbeta marknaden i Sverige har bolaget slutit avtal beträffande distribution med DAB, Sveriges ledande distributör av dentala produkter. · Bolaget kommer i höst att starta en selekterad regional bearbetning av den tyska marknaden och har därför slutit avtal beträffande distribution med Net Dental GmbH. Biolight koncentrerar sina finansiella resurser på marknadsaktiviteter, vilket bland annat kommer att medföra en reduktion av antalet befattningar. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/25/20020425BIT01560/wkr0001.pdf Hela Rapporten