Ordinarie bolagsstämma i Biolight International Aktiebolag (publ)

Ordinarie bolagsstämma i Biolight International Aktiebolag (publ) Aktieägarna i Biolight International Aktiebolag (publ) hälsas välkomna till ordinarie bolagsstämma torsdagen den 25 april 2002 kl. 17.00 i bolagets lokaler på Svärdvägen 15 i Danderyd. Anmälan Aktieägare som vill deltaga i bolagsstämman skall: - dels vara införd i den av VPC AB förda aktieboken senast måndagen den 15 april 2002, - dels anmäla sig hos bolaget senast måndagen den 22 april 2002 kl. 16.00 under adress Svärdvägen 15, 182 33 Danderyd. Anmälan kan också göras per telefon 08-622 52 70, fax 08-753 67 67 eller e-post biolight@biolight.se. Vid anmälan skall uppges namn, aktieinnehav, personnummer/organisationsnummer, adress, telefonnummer dagtid och uppgift om eventuella biträden. Aktieägare som företräds genom ombud skall utfärda skriftlig, dagtecknad fullmakt för ombudet. Om fullmakten utfärdats av juridisk person skall bestyrkt kopia av registreringsbevis eller motsvarande för den juridiska personen bifogas. Fullmakten och eventuellt registreringsbevis får inte vara äldre än ett år. Fullmakten i original och eventuellt registreringsbevis bör i god tid före stämman sändas till bolaget under ovan angivna adress. För att äga rätt att deltaga på bolagsstämman måste aktieägare, som låtit förvaltarregistrera sina aktier genom banks notariatavdelning eller enskild fondhandlare, tillfälligt inregistrera sina aktier i eget namn hos VPC AB. Aktieägare som önskar sådan omregistrering måste underrätta sin förvaltare om detta i god tid före den 15 april 2002, då sådan omregistrering måste vara verkställd. Förslag till dagordning 1 Stämmans öppnande 2 Val av ordförande vid stämman 3 Upprättande och godkännande av röstlängd 4 Godkännande av dagordningen 5 Val av en eller två justeringsmän att underteckna protokollet 6 Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad 7 Framläggande av årsredovisning och revisionsberättelsen samt koncernredovisning och koncernrevisionsberättelsen för verksamhetsåret 2001 8 Beslut om: a) fastställande av resultaträkningen och balansräkningen samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen b) dispositioner beträffande bolagets förlust enligt den fastställda balansräkningen c) ansvarsfrihet för styrelseledamöterna och verkställande direktören 9 Fastställande av antalet styrelseledamöter och styrelsesuppleanter 10 Fastställande av arvoden åt styrelsen och revisorerna 11 Val av styrelse 12 Stämmans avslutande Förslag till beslut Punkt 8 b) - Förslag till resultatdisposition Styrelsen och verkställande direktören föreslår att den ansamlade förlusten överföres i ny räkning. Punkterna 9,10 och 11 - Förslag avseende styrelsen och arvoden Aktieägare som tillsammans representerar cirka 61 procent av röstetalet och cirka 31 procent av kapitalet i bolaget har anmält att de vid bolagsstämman kommer att framlägga följande förslag avseende styrelsen och arvoden: Punkt 9 Styrelsen föreslås bestå av åtta ledamöter utan suppleanter. Punkt 10 Arvode till styrelsen utgår med 525 000 SEK jämfört med 525 000 SEK föregående år. Arvodet fördelas av styrelsen mellan de av bolagsstämman valda ledamöterna som ej är anställda i bolaget. Ersättning till revisorerna föreslås utgå enligt räkning. Punkt 11 Följande ordinarie ledamöter föreslås (samtliga genom omval): Hans Larsson, Tord Bergstedt, Birgit Gidlund Larsson, Claes Holmberg, Håkan Sjunnesson, Rolf Thiberg, Christer Wallin och Akbar Seddigh. Redovisningshandlingar Bolagets årsredovisning och revisionsberättelse avseende verksamhetsåret 2001 kommer, från och med två veckor före bolagsstämman, att finnas tillgängliga hos bolaget och sänds till aktieägare som så begär med uppgivande av sin postadress. Danderyd i mars 2002 Styrelsen ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/27/20020327BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/27/20020327BIT00270/wkr0002.pdf