Biolin – förlängd teckningstid för Ospols nyemission

Ospol, Biolins dotterbolag inom dentala implantat, håller på att genomföra en nyemission. Styrelsen i Ospol har beslutat att förlänga teckningstiden för nyemissionen till den 7 november 2008.

Syftet med nyemissionen i Ospol är att finansiera den fortsatta uppbyggnaden av Ospols verksamhet, samtidigt som Ospol knoppas av från Biolin. Nyemissionen omfattar maximalt cirka 3 miljoner aktier. Teckningskursen är 10 SEK per aktie. Total emissionslikvid, före emissionskostnader, blir vid full teckning cirka 30 MSEK. Av nyemissionen riktas cirka 1 miljon aktier till Biolins aktieägare, och cirka 2 miljoner aktier riktas till allmänheten. Aktieägare i Biolin på avstämningsdagen den 6 oktober har företräde att teckna 1 aktie i Ospol för varje 20 innehavda aktier i Biolin, samt rätt till överteckning av 1 aktie ur den del av nyemissionen som riktas till allmänheten. Övriga aktier avses tilldelas allmänheten.