Biolin – Integration Diagnostics byter distributör i Japan

Biolins helägda dotterbolag Integration Diagnostics (IDL) har sagt upp sitt nuvarande distributionsavtal med japanska Denics International. Från augusti 2007 kommer IDLs produkter istället att distribueras av Osstem, en marknadsledande och snabbväxande leverantör av dentala implantat med säte i Sydkorea.

”Genom det nya distributionsavtalet stärks vårt samarbete med Osstem ytterligare. Osstem, som tidigare under hösten 2006 tog över distributionen på samtliga asiatiska marknader utom Japan för IDLs räkning, kommer nu att även ta över distributionen på den japanska marknaden på exklusiv basis. I och med det nya avtalet förväntar vi oss att IDLs försäljning i Japan skall kunna dubbleras”, säger Fredrik Lindgren, VD Biolin AB.

Integration Diagnostics utvecklar och marknadsför instrumentet Osstell Mentor, för mätning av stabiliteten hos dentala implantat. Metoden har utvecklats för att kunna utvärdera stabiliteten hos dentala implantat i syfte att möjliggöra snabbare behandling och undvika komplikationer.