BIOLIN SCIENTIFIC LANSERAR NYTT PRODUKTVARUMÄRKE

​Biolin Scientific AB introducerar det nya produktvarumärket KSV NIMA. Instrumenten från det nya varumärket används inom nanoteknologiforskning, som till exempel nanopartiklars effekt och inverkan på miljön.  KSV NIMA är en sammanslagning av de tidigare separata produktlinjerna KSV och Nima.

Biolin Scientific AB (publ) (“Biolin Scientific“) har slagit samma två produktlinjer och lanserar nu KSV NIMA. Det nya varumärket erbjuder kunden produkter som är moderniserade och mer fokuserade. Instrumenten används framförallt för deponering och karakterisering av tunna filmer och ytor. Under hösten 2010 lanserar KSV NIMA de förnyade produkterna, som kombinerar styrkorna från KSV respektive Nima och ger användaren högre funktionalitet.

Kommentarer
“Detta är ett naturligt och strategiskt viktigt steg för Biolin Scientific. KSV och Nima har överlappande produktsortiment och sammanslagningen resulterar i en effektivare organisation. Viktigast är att vi har tagit chansen att förnya och förbättra våra produkter, samtidigt som vi har sett över produktsortimentet och valt att fokusera på det vi är riktigt bra på, nämligen forskningsinstrument med Langmuir och Langmuir Blodget teknologin. Vi kan nu erbjuda kunden bättre produkter - utvecklade, sålda och producerade från en mer effektiv organisation”, säger Jan Wahlström, VD Biolin Scientific.

“Jag ser fram emot att arbeta med KSV NIMA. Vi har många medarbetare med stora kunskaper och lång erfarenhet. Det glädjer mig också att våra distributörer världen över jobbar med hela vårt produktsortiment; det kommer att bidra till att KSV NIMA får en direkt och större närvaro på den globala marknaden”, säger Sanna Rantanen, affärsansvarig för KSV NIMA.

Produkter och Teknologi
Biolin Scientific kommer fortsättningsvis att sälja sina vetenskapliga instrument för deponering och karakterisering av tunna filmer och ytor under det nya varumärket KSV NIMA. Produkterna riktar sig både mot akademi och industri. KSV NIMA fokuserar på Langmuir och Langmuir Blodgett-teknologin, ett område som har fått större intresse i och med den senaste tidens forskning och uppmärksamhet kring nanopartiklar och deras påverkan på sin närmiljö.

www.ksvnima.com

För mer information vänligen kontakta:
Jan Wahlström, VD Biolin Scientific, jan.wahlstrom@biolinscientfic.com

Jan Wahlström
CEO of BiolinScientific AB (publ)
+46 732 32 39 26
Jan.wahlstrom@biolinscientific.com

PRODUCTS

www.q-sense.com

www.farfield-group.com

www.ksvnima.com

www.attension.com

www.osstell.com

COMPANY INFORMATION

BiolinScientific AB (publ)

Hängpilsgatan 7

SE-426 77 Västra Frölunda

Telephone: +46 31 769 7690

Company number: 556249-4293

E-mail: info@biolinscientific.com

Web: www.biolinscientific.com

THE SHARE

Nasdaq OMX Small Cap in Sweden
Stock ticker: BLIN

BIOLINSCIENTIFIC IN BRIEF
BiolinScientific is an analytical instruments provider focused on the nano-scale study of interfaces within materials research and bioscience. Our customers are scientists and researchers in academic research, research institutes and the industrial sector.

Taggar: