KOMMUNIKÉ FRÅN ÅRSSTÄMMA DEN 100426

Biolin Scientific AB (publ) har hållit årsstämma den 100426 i Göteborg.

Verkställande direktörens anförande finns tillgängligt på www.biolinscientific.com. Årsstämman fattade bland annat följande beslut. • Val av styrelse genom omval av Göran Berglund, Yvonne Mårtensson och Henrik Perlmutter, samt nyval av Arne Bernroth, Fredrik Lindgren och Hans Ljungqvist. Bo Håkansson, Erik Lehtonen och Ewa Ställdal hade omböjt omval. • Val av styrelseordförande genom val av Arne Bernroth. • Styrelsearvode: 800 KSEK. • Bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om nyemission av aktier, konvertibler eller teckningsoptioner med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Årsstämman fattade också beslut avseende: • Fastställelse av resultaträkningen och balansräkningen samt av koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen • Beslut om disposition av bolagets resultat enligt den fastställda balansräkningen • Instruktion avseende valberedning • Val av KPMG som revisor • Riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare En fullständig beskrivning av de fattade besluten finns tillgänglig på www.biolinscientific.com.