NY VD I BIOLIN SCIENTIFICS DOTTERBOLAG OSSTELL

Jonas Ohlsson har utsetts till ny VD i Biolin Scientifics dotterbolag Osstell.

Jonas Ohlsson har utsetts till ny VD i Biolin Scientifics dotterbolag Osstell. Jonas Ohlsson har arbetat som VD i mer än 10 år i flera internationella företag inom medicinteknik och life science, framför allt med innovativa produkter. Bland de tidigare erfarenheterna finns företag som Mentice och Applied Biosystems. Jonas Ohlsson efterträder Anders Peterson, som varit VD sedan år 2000. Anders Petersson fortsätter inom Osstell i en ny roll med huvudfokus på utveckling och produktion. ”Jonas Ohlsson är en driven entreprenör med en gedigen kommersiell bakgrund och goda resultat. Vi är övertygade om att han är rätt person att leda Osstell som nu redo att öka takten och fokusera på expansion. Anders Peterson har gjort ett utmärkt arbete i Osstell och lagt grunden till ett innovativt företag med unika produkter.” säger Fredrik Lindgren, VD för Biolin Scientific. ”Osstell är ett spännande företag med en teknik och produkter som möjliggör förbättringar inom tandimplantatskirurgi. Jag ser fram emot att få utveckla Osstell ytterligare med en lönsam och uthållig tillväxt. Bolaget är väl positionerat för framtiden tack vare det uthålliga och fokuserade arbete man lagt ned tidigare i utveckling och etablering av relationer med nyckelkunder.” säger Jonas Ohlsson, tillträdande VD för Osstell.