Bokslutskommuniké - 2003

Bokslutskommuniké - 2003 Ett viktigt år för Biolipox - Internationella riskkapitalbolag investerar 190 Mkr - Fas I-studie framgångsrikt avslutad - fas II-studie startad - Stärkt - och utvidgad - projektportfölj - Ökad satsning på forskningsverksamheten genom etablering av egen forskningsenhet vid Karolinska Institutet - Kraftig ökning av antalet kemister - intensifierat sökande av läkemedelskandidater - Biolipox utvidgar samarbetet kring läkemedelsutveckling - Torbjörn Bjerke tillträder som ny VD - Håkan Åström, utnämns till styrelseordförande - Nettoomsättningen uppgick till 0 (0) kr - Resultat efter skatt var -63,3 (-35,7) Mkr - Resultat per aktie var -72,46 (-37,70) kr För ytterligare information, vänligen kontakta: Torbjörn Bjerke, President & CEO, Tel: 070-66 19 90, e-mail: torbjorn.bjerke@biolipox.com Jarl Molin, Vice President Communications/Business Development, Tel: 08-545 281 47, Mobil: 070-560 2056, e-mail: jarl.molin@biolipox.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/18/20040511BIT21070/wkr0006.pdf Hela rapporten