Bokslutskommuniké - 2003

Bokslutskommuniké - 2003 Ett viktigt år för Biolipox · Internationella riskkapitalbolag investerar 190 Mkr · Fas I-studie framgångsrikt avslutad - fas II-studie startad · Stärkt - och utvidgad - projektportfölj · Ökad satsning på forskningsverksamheten genom etablering av egen forskningsenhet vid Karolinska Institutet · Kraftig ökning av antalet kemister - intensifierat sökande av läkemedelskandidater · Biolipox utvidgar samarbetet kring läkemedelsutveckling · Torbjörn Bjerke tillträder som ny VD · Håkan Åström, utnämns till styrelseordförande · Nettoomsättningen uppgick till 0 (0) kr · Resultat efter skatt var -63,3 (-35,7) Mkr · Resultat per aktie var -72,46 (-37,70) kr På följande sidor bifogas Biolipox bokslutskommuniké för 2003. För ytterligare information, vänligen kontakta: Torbjörn Bjerke, President & CEO, Tel: 070-66 19 90, e-mail: torbjorn.bjerke@biolipox.com Jarl Molin, Vice President Communications/Business Development, Tel: 08- 545 281 47, Mobil: 070-560 2056, e-mail: jarl.molin@biolipox.com. Biolipox AB, Box 6280, SE-102 34 Stockholm, Sweden. Tel: +46-8-545 28 140, Fax: +46-8-545 28 141, E-mail: torbjorn.bjerke@biolipox.com www.biolipox.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/18/20040218BIT00730/wkr0001.pdf Hela rapporten