Kommuniké från ordinarie bolagsstämma i BioPhausia AB (publ) den 11 maj 2004

Kommuniké från ordinarie bolagsstämma i BioPhausia AB (publ) den 11 maj 2004 På ordinarie bolagsstämma i BioPhausia AB (publ) har idag fattats följande beslut: Utdelning Bolagsstämman fastställde styrelsens förslag att ingen utdelning ska ske. Styrelse Följande styrelseledamöter omvaldes; Ulf Holmström, Bengt Gerdin, Jan Rynning, Roger Johanson. Till nya ledamöter valdes Cornelia Oellig och Mats Lindquist. Cornelia Oellig är född 1958 och är VD på Innoventus Project AB. Mats Lindquist är född 1951 och är VD på Quintiles AB. Bolagsstämman beslöt att arvode för styrelsen för perioden fram till nästa ordinarie bolagsstämma skall utgå med 680 000 kronor att fördelas mellan styrelsens ledamöter. Ändring av bolagsordning Bolagsstämman godkände de föreslagna ändringarna i bolagsordningen §§ 2, 3, 6, 10, angående ändring av säte och verksamhetsbeskrivning, borttag av lydelse om B-aktier då bolaget endast har A-aktier, och angående vilka tidningar som bolaget ska publicera kungörelser till aktieägare i. Beslut om nyemission med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt Bolagsstämman godkände den föreslagna nyemissionen om 1 700 000 aktier med avvikelse för aktieägarnas företrädesrätt. Konstituerande styrelsesammanträde Vid ett konstituerande styrelsesammanträde i anslutning till bolagsstämman valdes Jan Rynning till ordförande i BioPhausia AB. Uppsala den 11 maj 2004 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/11/20040511BIT00790/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/11/20040511BIT00790/wkr0002.pdf