Kommuniké från Biora Bolagsstämma

Kommuniké från Biora Bolagsstämma. Vid Bioras ordinarie bolagsstämma som ägde rum idag i Malmö omvaldes styrelsens sju ordinarie styrelseledamöter samt nuvarande styrelsesuppleant. Styrelseledamot Lars Hammarström, en av Bioras grundare, undanbad sig omval i samband med att han nyligen utsågs till ordförande i Bioras vetenskapliga råd. Arvode till styrelsen beslutades utgå med sammanlagt 800.000 SEK att fördelas mellan ledamöterna enligt styrelsens beslut. Vidare beslutade stämman att den ansamlade förlusten i balansräkningen, 22,1 MSEK, täcks genom att överkursfonden tas i anspråk. För mer information kontakta: Tommie Johansson, Corporate Communication och Investor Relations, Biora, tel:+46 (0) 70 32 21 365 Donna Janson, VD och Koncernchef, Biora +46-40-32 12 28 http://www.biora.com Biora AB utvecklar, tillverkar och säljer produkter som är biologiskt baserade och som används vid behandling av tändernas sjukdomar. Huvudprodukten, Emdogain®Gel, som är godkänd för försäljning i Europa, Nordamerika och Japan, återbildar på ett naturligt sätt det fäste som tanden förlorat på grund av tandlossning. Biora-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista och Biora ADR är noterad på OTC-listan i USA. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/29/20020429BIT01610/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/29/20020429BIT01610/wkr0002.pdf