Kommuniké från Bioras bolagsstämma

Kommuniké från Bioras extra bolagsstämma Vid Bioras extra bolagsstämma som ägde rum idag i Malmö beslutades att Bioras styrelse intill nästa ordinarie bolagsstämma den 29 april 2002 skall kompletteras med nyval av ytterligare tre ordinarie ledamöter; Nils Bohlin, Jan Kvarnström och Lars Spongberg. - Nils Bohlin är 49 år och Vice President inom Arthur D. Little, Inc (ADL) där han arbetar globalt inom Health Care med fokus på strategi och organisation. Han leder ADL´s globala bioteknikinitiativ som består av ett nätverk av konsulter inom Life Science. - Jan Kvarnström är 53 år och styrelseordförande i Castellum AB. Han har även uppdrag som styrelsemedlem i bl.a. Swedecarrier AB, Nobel Biocare AB och Geveke B.V. Jan Kvarnström har tidigare varit VD för Securum och Esselte. - Lars Spongberg är 55 år och partner i riskkapitalbolaget Nordic Capital. Lars Spongberg har en lång erfarenhet av ledande befattningar inom svenskt näringsliv, bland annat inom Electrolux, Svenska Handelsbanken, Autoliv, Spectra Physics och Allgon. Vidare beslutades det att i anledning av nyvalen öka styrelsens arvode med 67 000 SEK till 867 000 SEK, att fördelas mellan styrelseledamöterna i enlighet med styrelsens beslut. För mer information kontakta: - Tommie Johansson, Corporate Communication och Investor Relations, Biora, tel:+46 (0) 70 32 21 365 - Kerstin Pålsson, Ekonomidirektör tel. +46-40-32 13 56 - Donna Janson, VD och Koncernchef, Biora, +46-40-32 13 59 - http://www.biora.com Biora AB utvecklar, tillverkar och säljer produkter som är biologiskt baserade och som används vid behandling av tändernas sjukdomar. Huvudprodukten, Emdogain®Gel, som är godkänd för försäljning i Europa, Nordamerika och Japan, återbildar på ett naturligt sätt det fäste som tanden förlorat på grund av tandlossning. Biora-aktien är noterad på Nasdaq i USA och Stockholms Fondbörs O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/22/20020122BIT00300/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/22/20020122BIT00300/bit0002.pdf