Ny ekonomichef i biora ab

Ny ekonomichef i Biora AB. Svante Lundell har utsetts till ny ekonomichef i Biora AB med tillträde den 1 september 2002. Han ersätter Kerstin Pålsson, som av familjeskäl beslutat lämna bolaget. Kerstin Pålsson anställdes på Biora som koncernkontroller 1997. Svante Lundell har under sin karriär erfarenhet från ett flertal ledande finansiella befattningar för amerikanska företag i Sverige och Europa. Senast har han arbetat som finansiell konsult framförallt med finansiella analyser. Tidigare var han Vice President, Finance Europe på Hercules Inc., en amerikansk kemikoncern. Donna Janson, Bioras VD och koncernchef kommenterar; " Jag är glad över att vi på så kort tid har kunnat utnämna en ny ekonomichef med lång internationell erfarenhet och goda kunskaper. Eftersom Svante Lundell tillträder sin nya tjänst redan den första september kan bytet av ekonomichef genomföras smidigt och effektivt". För mer information kontakta: - Tommie Johansson, Corporate Communication och Investor Relations, Biora, tel:+46 (0) 70 32 21 365 - Donna Janson, VD och Koncernchef, Biora +46-40-32 12 28 - http://www.biora.com Biora AB utvecklar, tillverkar och säljer produkter som är biologiskt baserade och som används vid behandling av tändernas sjukdomar. Huvudprodukten, Emdogain®Gel, som är godkänd för försäljning i Europa, Nordamerika och Japan, återbildar på ett naturligt sätt det fäste som tanden förlorat på grund av tandlossning. Biora-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista och Biora ADR är noterad på OTC-listan i USA. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/07/20020807BIT00080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/07/20020807BIT00080/wkr0003.pdf