Tvångsinlösen i Biora AB

Tvångsinlösen i Biora AB (publ) Straumann har offentliggjort att dess innehav uppgår till cirka 91 procent av aktierna och rösterna i Biora. Straumann har påkallat tvångsinlösen av resterande aktier i Biora. Bioras styrelse har därför beslutat att hänskjuta inlösenstvisten till skiljenämnd. Styrelsen för Biora har vidare beslutat att ansöka om avnotering av Biora-aktien från Stockholmsbörsens O-lista. Information om sista dag för handel i Biora- aktien meddelas senare. Malmö, 12 juni 2003 Styrelsen i Biora AB Per Wahlström, Styrelseordförande För mer information kontakta: - Svante Lundell, CFO och Investor Relations, Biora, tel:+46 (0) 70 532 3056 - Per Wahlström, Styrelseordförande, Biora tel: +46-70-591 39 29 - http://www.biora.com Biora AB utvecklar, tillverkar och säljer produkter som är biologiskt baserade och som används vid behandling av tändernas sjukdomar. Huvudprodukten, Emdogain®Gel, som är godkänd för försäljning i Europa, Nordamerika och Japan, återbildar på ett naturligt sätt det fäste som tanden förlorat på grund av tandlossning. Biora-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/12/20030612BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/12/20030612BIT00040/wkr0002.pdf