Analysguiden: I väntan på öppna fabriker

Bioservo räknar med att utvärderingarna av bolagets produkt hos Toyota och GM i USA kommer att starta på nytt inom kort. Mot bakgrund av de omfattande tester under 2–3 år som gjorts på andra typer av mjuka exoskelett räknar vi inte med något stort genombrott för Bioservo i år. Samtidigt visar bolagets rapport för första kvartalet att den finansiella positionen är solid inför fortsatta lanseringar och negativt kassaflöde.

Covid-19 skapar försening

Effekterna av corona-smittan drabbade Bioservo mitt i bolagets lansering av sin nya version av den mjuka aktiva kraftförstärkande exoskelett-handsken Ironhand 1.6. Ett exoskelett är ett kraftförstärkande, bärbart system som hjälper människor med förslitningsskador inom industri och sjukvård.

Ironhand i utvärderingsprocesser

Ironhand-produkten, som är central för bolagets tillväxt under de kommande åren, befinner sig i viktiga utvärderingsprocesser hos biltillverkarna Toyota och GM i USA som tillfälligt tvingades stänga i mars.

Vi ser hög potential

Aktiemarknaden intar en försiktig hållning till upptagningskurvan för Ironhand. På våra prognoser för 2024, motsvarande 500 sålda enheter av vardera Ironhand och Carbonhand, handlas aktien på låga P/E 14. En initial order från Toyota eller GM under årets andra halva bör ändra på den värderingen och göra aktien till en möjlig kursdubblare.

Läs analysen här: https://www.aktiespararna.se/analysguiden/nyheter/analys-bioservo-i-vantan-pa-oppna-fabriker