Bioservo tecknar avtal om försäljning av Carbonhand[®] med Ergo Diffusion i Frankrike

Bioservo Technologies AB har tillsammans med Ergo Diffusion tecknat ett distributionsavtal för försäljning av Carbonhand® i Frankrike. Avtalet är en del i företagets satsning på att förstärka försäljningsnätverket inom Life Science i Europa.

Vattna blommor med Carbonhand

Ergo Diffusion har sedan 2009 arbetat med att förse franska användare med hjälpmedel för ökad självständighet. Den greppförstärkande handsken Carbonhand från Bioservo blir ett naturligt komplement till deras befintliga produktportfölj som idag innehåller armstöd, robotarmar och hjälpmedel för att äta och dricka.

Företaget har ett väl etablerat nätverk av förskrivare, rehabiliteringskliniker, sjukhus och vårdhem samt god kännedom om ersättningssystemet i Frankrike, vilket är en förutsättning för att kunna lyckas sälja Carbonhand på den franska marknaden. Dessa kliniker nås genom ett nätverk av cirka 20 lokala återförsäljare runt om i landet, med en omsättning på mellan 1 och 19 M€.

"Frankrike har ett system för förskrivning av hjälpmedel på regional och lokal nivå för personer i behov av assisterande hjälpmedel , för de som ska tillbaka till arbete efter en olycka eller en sjukdom eller de som behöver rehabilitering. Genom Ergo Diffusions breda nätverk av återförsäljare samt en väletablerad marknadsposition bland såväl rehabiliteringskliniker som andra vårdinrättningar ser vi stora möjligheter att få en lyckad introduktion av Carbonhand på en av Europas största marknader.” säger Petter Bäckgren, VD på Bioservo

Petter Bäckgren, VD, Bioservo Technologies AB
petter.backgren@bioservo.com

Mikael Wester, Marknadsdirektör, Bioservo Technologies AB
mikael.wester@bioservo.com

Om Bioservo Technologies
Bioservo Technologies AB (publ) är ett världsledande företag inom bärbara, muskelförstärkande system för människor som behöver extra styrka och uthållighet. Alla våra innovativa produkter och system är designade för att hålla människor starka, friska och effektiva. Bolaget har en unik global position inom mjuka aktiva exoskelett för handen, både för industriella tillämpningar som förbättrar arbetares hälsa och för att förbättra livskvalitet för personer med nedsatt muskelstyrka. Bioservo Technologies grundades 2006 genom ett samarbete mellan forskare på Kungliga Tekniska Högskolan och läkare på Karolinska Sjukhuset i Stockholm. Bioservo Technologies är ett svenskt publikt aktiebolag med huvudkontor och verksamhet i Kista norr om Stockholm.

FNCA Sweden AB är utsedd till bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market.
För mer information, vänligen besök www.bioservo.com