Bioservos teckningsoptionsprogram för anställda fulltecknat

En extra bolagsstämma beslutade den 9 oktober 2018 att emittera teckningsoptioner för att inrätta ett teckningsoptionsprogram för anställda i Bioservo Technologies AB (publ). Programmet har fulltecknats och 385 710 teckningsoptioner har emitterat. VD, ledande befattningshavare och andra nyckelpersoner har förvärvat antal erbjudna teckningsoptioner, i enlighet med stämmans beslut.

Teckningspriset uppgick till 1,09 kronor per teckningsoption. Aktiekapitalet har ökat med 77 142 kronor, motsvarande en utspädning med cirka 4,3 procent beräknat på befintligt antal utestående aktier och röster i Bioservo.

Varje teckningsoption berättigar till förvärv av en aktie i Bioservo till teckningskursen 30 kronor. Teckning av aktier med stöd av teckningsoptionerna kan ske under följande tidsperioder:

-         från och med dagen efter att Bioservo offentliggjort kvartalsrapporten för det fjärde kvartalet 2022 och fram till och med den 15 mars 2023;

-         från och med dagen efter att Bioservo offentliggjort kvartalsrapporten för det första kvartalet 2023 och fram till och med den 15 juni 2023;

-         från och med dagen efter att Bioservo offentliggjort kvartalsrapporten för det andra kvartalet 2023 och fram till och med den 15 september 2023; och

-         från och med dagen efter att Bioservo offentliggjort kvartalsrapporten för det tredje kvartalet 2023 och fram till och med den 15 december 2023.

Antalet aktier som teckningsoptionerna berättigar till samt teckningskursen kan komma att omräknas i händelse av, bland annat, lämnade extraordinära utdelningar, fondemission, sammanläggning eller uppdelning av aktier, företrädesemission eller vissa former av minskning av aktiekapitalet eller liknande åtgärder.

Petter Bäckgren

Maria Myräng
CFO
maria.myrang@bioservo.com

Kort om Bioservo Technologies

Bioservo Technologies (publ) är ett teknik- och utvecklingsbolag som kombinerar medicinsk vetenskap med modern robotteknik. Bolaget har en globalt framskjuten position inom soft exoskeleton-teknik, bärbara kraftstärkande produkter, för personer med behov av extra kraft för att stärka kroppens uthållighet och funktion, eller för personer med nedsatt muskelstyrka.

Efter många år av forskning och utveckling fokuserar Bioservo Technologies på en kommersialisering av bolagets produkter och patenterade teknik. De framtagna handskarna lämpar sig väl för både rehabilitering inom hälso- och sjukvården och i preventivt syfte för professionella användare inom industrin. Bolaget har bland annat tecknat strategiska samarbetsavtal med ett flertal multinationella företag inom bland annat fordons- och flygindustrin, samt företag verksamma inom bygg/anläggning/infrastruktur.

För mer information, vänligen besök www.bioservo.se