Likvidator utsedd i Bioservo

Bolagetsverket har den 18 december 2023 registrerat Bioservo Technologies ABs (”Bioservo”) beslut om frivillig likvidation och har i enlighet med den extra bolagsstämmans beslut den 14 december 2023 om frivillig likvidation enligt 25 kap 3 § aktiebolagslagen utsett advokat Olov Kling vid Advokatfirman Lindahl KB till likvidator.

Beslutet innebär att likvidatorn träder i styrelsens och den verkställande direktörens ställe och har i uppdrag att genomföra likvidationen. Likvidatorn kommer inom kort ansöka om kallelse på okända borgenärer hos Bolagsverket.

Likvidatorn har även påbörjat arbetet med att försöka hitta en köpare av hela eller delar av Bioservos rörelse. Intressenter ombeds kontakta likvidatorn för ytterligare information.

Advokat Olov Kling, likvidator
Advokatfirman Lindahl KB
olov.kling@lindahl.se

Mikael Wester, Marknadsdirektör, Bioservo Technologies AB
mikael.wester@bioservo.com

Bioservo Technologies AB (publ) är ett världsledande företag inom bärbara, muskelförstärkande system för människor som behöver extra styrka och uthållighet. Alla våra innovativa produkter och system är designade för att hålla människor starka, friska och effektiva. Bolaget har en unik global position inom mjuka aktiva exoskelett för handen, både för industriella tillämpningar som förbättrar arbetares hälsa och för att förbättra livskvalitet för personer med nedsatt muskelstyrka. Bioservo Technologies grundades 2006 genom ett samarbete mellan forskare på Kungliga Tekniska Högskolan och läkare på Karolinska Sjukhuset i Stockholm. Bioservo Technologies är ett svenskt publikt aktiebolag med huvudkontor och verksamhet i Kista norr om Stockholm.

FNCA Sweden AB är utsedd till bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market.
För mer information, vänligen besök www.bioservo.se