82 Ironhand[®] system levererade till Loxam

Som tidigare kommunicerats beställde Loxam 82 Ironhand® system för leverans under våren. Liksom många andra företag påverkades Loxam av Covid-19 och stängde flera uthyrningsställen. När Loxam nu åter öppnat sina uthyrningsställen har vi slutfört leveransen av Ironhand® system.

Före pandemin skeppades ca 22 Ironhand® system, inklusive handskar och bärlösningar, till ett antal av Loxam’s uthyrningsställen. I takt med att Loxam åter öppnade upp sina uthyrningsställen återupptog vi våra leveranser. Under de senaste veckorna har vi slutfört leveransen av de 82 Ironhand® system, inklusive förbrukningsvaror, som beställdes i februari.

”Vi är väldigt glada att Loxam har öppnat upp sina uthyrningsställen igen och att vi kan fortsätta att förse de franska industriarbetarna med våra kraftförstärkande handskar”, säger Petter Bäckgren, VD för Bioservo. ”Än så länge är det för tidigt att dra några stora växlar på de signaler vi får från marknaden, men enligt vad vi hör från kunder och distributörer i USA och Europa så börjar företag långsamt öppna upp sina verksamheter igen.”

”Bioservo är ett erkänt företag som utvecklar lösningar för att förebygga skador såsom förslitningsskador och gör det möjligt för användare att utvärdera den kraft de använder vid repetitiva arbetsuppgifter, göra noggranna uppföljningar och förbättra arbetsmiljön. Som branschledande företag inom uthyrning av utrustning och verktyg anser Loxam det vara av högsta vikt att kunna erbjuda den här typen av lösningar till våra kunder. Vi har stort intresse av alla innovationer som kan bidra till att förebygga risker och säkerställa användares hälsa” kompletterar
Olivier Grisez, VD för Loxam i Frankrike.

Mikael Wester, Marknadschef, Bioservo Technologies AB
mikael.wester@bioservo.com

Bolaget har en unik global position inom soft exoskeleton-teknologi för handen, både för industriella tillämpningar som förbättrar arbetares hälsa och för att förbättra livskvalitet för personer med nedsatt muskelstyrka.

FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399 info@fnca.se, är utsedd till bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market.

För mer information, vänligen besök www.bioservo.com