Bioservo offentliggör prospekt samt bjuder in till investerarpresentationer

Det prospekt som Bioservo Technologies AB (publ) (”Bioservo” eller ”Bolaget”) har upprättat med anledning av den förestående nyemissionen av aktier med företrädesrätt för Bioservos aktieägare om cirka 64,3 MSEK (”Företrädesemissionen”) har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen. Med anledning av Företrädesemissionen bjuder Bioservo in till fyra investerarträffar under september.

Prospekt

Det prospekt som Bioservo har upprättat med anledning av den förestående Företrädesemissionen har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen. Prospektet, innehållande fullständiga villkor och anvisningar, samt sammanfattande folder och anmälningssedlar kan erhållas från Bioservo och Erik Penser Bank samt hålls tillgängliga på Bioservos webbplats (www.bioservo.com) och på Erik Penser Banks webbplats (www.penser.se). Prospektet kommer även att finnas tillgängligt på Finansinspektionens webbplats (www.fi.se). Sammanfattningsfolder kommer att sändas per post till Bioservos direkt- och förvaltarregistrerade aktieägare i anslutning till att teckningsperioden inleds.

Inbjudan till investerarpresentationer

Med anledning av Företrädesemissionen presenterar Bioservo Bolagets verksamhet och framtidsplaner hos Aktiespararna den 17 september i Medicon Village, Scheeletorget 1, Lund, hos Erik Penser Bank den 18 september på Apelbergsgatan 27, Stockholm, hos Aktiespararna den 23 september på Svenska Mässan, Mässans gata 18, Göteborg samt Småbolagsjakten Live den 25 september på Grev Turegatan 30, Stockholm.

Anmälan ska ske till Aktiespararna via www.aktiespararna.se, till Erik Penser Bank via e-post till seminarium@penser.se, till Småbolagsjakten via www.investerarbrevet.se. Observera att antalet platser är begränsade.

Företrädesemissionen i sammandrag

• Aktieägare i Bioservo erhåller en (1) teckningsrätt per aktie som innehas på avstämningsdagen den 12 september 2019.
  • Fem (5) teckningsrätter berättigar till teckning av tre (3) nya aktier i Bioservo.
  • Teckningskursen är 12,00 SEK per aktie.
  • Bioservo tillförs vid full teckning cirka 64,3 MSEK före emissionskostnader.
  • Teckning sker under perioden 16 – 30 september 2019.
  • Handel i teckningsrätter sker under perioden 16 – 26 september 2019.

Bolaget har erhållit teckningsförbindelser från befintliga aktieägare om 24,9 MSEK, motsvarande 38,7 procent av Företrädesemissionen. Bolaget har därutöver erhållit emissionsgarantier från externa investerare om 26,5 MSEK, motsvarande 41,3 procent. Sammanlagt uppgår teckningsförbindelser och emissionsgarantier till 51,5 MSEK, motsvarande 80,0 procent.

Rådgivare

Erik Penser Bank AB är finansiell rådgivare och Advokatfirman Glimstedt är legal rådgivare till Bioservo i samband med Företrädesemissionen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Petter Bäckgren

Jacob Michlewicz

CFO

jacob.michlewicz@bioservo.com

Bioservo Technologies (publ) är ett teknik- och utvecklingsbolag som kombinerar medicinsk vetenskap med modern robotteknik. Bolaget har en globalt framskjuten position inom soft exoskeletonteknik, bärbara kraftstärkande produkter, för personer med behov av extra kraft för att stärka kroppens uthållighet och funktion, eller för personer med nedsatt muskelstyrka.

Efter många år av forskning och utveckling fokuserar Bioservo Technologies på en kommersialisering av bolagets produkter och patenterade teknik. Bioservos teknik lämpar sig väl för både rehabilitering inom hälso- och sjukvården och i preventivt syfte för professionella användare inom industrin. Bolaget har bland annat tecknat strategiska samarbetsavtal med ett flertal multinationella företag inom bland annat bil, flyg samt bygg- och infrastrukturindustrin.

FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399 info@fnca.se, är utsedd till bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market.

Viktig information

Informationen i detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier eller andra värdepapper i Bioservo Technologies AB (publ). Inbjudan till berörda personer att teckna aktier i Bioservo Technologies AB (publ) kommer endast att ske genom det prospekt som Bioservo Technologies AB (publ) kommer att offentliggöra.

Informationen i detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras, reproduceras eller distribueras i eller till USA, Kanada, Japan, Australien, Hongkong, Schweiz, Singapore, Sydafrika eller Nya Zeeland eller annat land eller annan jurisdiktion där sådan åtgärd inte är tillåten, eller där sådan åtgärd är föremål för legala restriktioner eller skulle kräva ytterligare registrering eller andra åtgärder än vad som följer av svensk rätt. Åtgärder i strid med denna anvisning kan utgöra brott mot tillämplig värdepapperslagstiftning.

Inga aktier har registrerats, och kommer inte att registreras, enligt United States Securities Act från 1933 ("Securities Act") och får inte erbjudas, tecknas, säljas eller överföras, direkt eller indirekt, inom USA, förutom efter skriftligt godkännande från Bioservo Technologies AB (publ) och enligt ett tillämpligt undantag från registreringskraven i Securities Act och i enlighet med värdepapperslagstiftningen i relevant delstat eller annan jurisdiktion i USA.