Bioservo Technologies AB Delårsrapport januari – september 2021

• Rörelseresultatet (EBIT) uppgick till -6,3 (-5,8) MSEK
  • Periodens resultat uppgick till -6,3 (-5,8) MSEK
  • Resultat per aktie före och efter utspädning uppgick till -0,40 (-0,41) SEK
  • Periodens kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till -7,4 (-1,0) MSEK

Första nio månaderna i siffror

• Nettoomsättningen uppgick till 4,8 (9,6) MSEK
  • Rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) uppgick till -22,5 (-15,2) MSEK
  • Rörelseresultatet (EBIT) uppgick till -26,2 (-18,2) MSEK
  • Periodens resultat uppgick till -26,2 (-18,2) MSEK
  • Resultat per aktie före och efter utspädning uppgick till -1,65 (-1,27) SEK
  • Periodens kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till -25,8 (-13,3) MSEK
  • Likvida medel uppgick per den 30 september till 61,3 (42,9) MSEK

Händelser under perioden

• Under perioden genomfördes en riktad nyemission och 36,3 MSEK tillfördes bolaget före transaktions-kostnader. Emissionen genomfördes för att förstärka Bioservos kommersiella förmåga att genomföra framgångsrika lanseringar.

• Bioservo har börjat leverera Ironhand 2.0 till distributörer och kunder. Merparten har levererats till EUROPE TECHNOLOGIES GOBIO med vilka Bioservo har ett avtal om att köpa 100 Ironhand® system till ett värde av 4,2 MSEK under en period av tio månader.

• Arbetet med att förbereda en internationell lansering av nästa generation av Carbonhand® under 2022 fortskrider. Som ett led i vår strategi att förstärka nätverket av distributörer på utvalda marknader kommer vi att utnyttja den internationella mässan Medica 2021 i Tyskland i november som ett avstamp.

• Madeleine Börjesson utnämnd som ny CFO och medlem av ledningsgruppen, Madeleine efterträder Jacob Michlewicz som varit interim CFO tills nu. Madeleine har civilekonomexamen från handelshögskolan i Göteborg och lång och bred erfarenhet av att leda internationella finansiella team.

Händelser efter perioden

• Bioservo inleder forskningsprojekt för att undersöka hur hjärnaktivitet påverkas vid användning av ett mjukt aktivt exoskelett, och därmed potentiellt förbättra rehabiliteringen för strokepatienter. Projektet är ett forskningssamarbete mellan Bioservo Technologies, Aleris Rehab Station Stockholm, Karolinska Institutet och Kungliga Tekniska Högskolan.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Petter Bäckgren, VD

+46 8 21 17 10

Madeleine Börjesson, CFO
madeleine.borjesson@bioservo.com
+46 8 21 17 10

Informationen i denna delårsrapport är sådan som Bioservo Technologies AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 november 2021 cirka kl 08:30 (CET).

Bolaget har en unik global position inom soft exoskeleton-teknologi för handen, både för industriella tillämpningar som förbättrar arbetares hälsa och för att förbättra livskvalitet för personer med nedsatt muskelstyrka.

FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399 info@fnca.se, är utsedd till bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North.