Bioservo Technologies AB:s företrädesemission registrerad och handeln med BTU upphör

Bioservo Technologies AB (publ) har genomfört en företrädesemission av units som avslutades den 10 oktober 2022. Företrädesemissionen har registrerats vid Bolagsverket och sista dag för handel med betald tecknad unit (”BTU”) är tisdagen den 8 november 2022. Avstämningsdag är torsdagen den 10 november 2022, varefter BTU omvandlas till aktier och teckningsoptioner per måndagen den 14 november 2022.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Petter Bäckgren, VD
petter.backgren@Bioservo.com

Bioservo Technologies AB (publ) är ett världsledande företag inom bärbara, muskelförstärkande system för människor som behöver extra styrka och uthållighet. Alla våra innovativa produkter och system är designade för att hålla människor starka, friska och effektiva. Bolaget har en unik global position inom soft exoskeleton-teknologi för handen, både för industriella tillämpningar som förbättrar arbetares hälsa och för att förbättra livskvalitet för personer med nedsatt muskelstyrka. Bioservo Technologies grundades 2006 genom ett samarbete mellan forskare på Kungliga Tekniska Högskolan och läkare på Karolinska Sjukhuset i Stockholm. Bioservo Technologies är ett svenskt publikt aktiebolag med huvudkontor och verksamhet i Kista norr om Stockholm.

FNCA Sweden AB är utsedd till bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North.
För mer information, vänligen besök www.bioservo.com.