• Bioservo AB/

Bioservo tecknar distributionsavtal med Anatomical Concepts för försäljning av Carbonhand[®] i Storbritannien

Bioservo tecknar avtal om försäljning av Carbonhand med Anatomical Concepts Ltd i Storbritannien, ett företag med lång erfarenhet av rehabilitering och ett brett nätverk av noggrant utvalda partnerterapeuter och kliniker.

Anatomical Concepts (UK) Ltd. grundades 1995 och främjar användning av innovativ rehabiliteringsteknik på privata kliniker, sjukhus och i hemmet. Produkterna är noggrant utvalda av teamet och används som en del av terapeutens "verktygslåda" för att skapa exceptionella resultat för klienterna. Anatomical Concepts arbetar genom utvalda partnerterapeuter och kliniker som delar deras uppfattning om hur rehabilitering bör gå till. De följer en kundstyrd, målinriktad och innovativ strategi för terapi och använder ett brett utbud av verktyg utifrån kundens behov.

"Vi älskade Bioservos vision och arbetade med den ursprungliga Servohandsken för nästan 10 år sedan. Det är fantastiskt att se hur mycket tekniken har utvecklats och nu kan vi förvänta oss att många fler personer med svagt eller nedsatt grepp kommer att få hjälp med den nya Carbonhand. Vi är övertygade om att Carbonhand är ett helt nytt hjälpmedel som erbjuder livsavgörande stöd till personer med svagt grepp och dålig handfunktion i Storbritannien", säger Carolyn Jones, vd för Anatomical Concepts.

"Vi är mycket nöjda med att samarbeta med Anatomical Concepts i Storbritannien. De är väldigt kunniga inom handrehabilitering och med sin erfarenhet från den tidigare versionen av Carbonhand kommer de snabbt att lära sig hur de ska hjälpa människor att bli mer självständiga med den nya Carbonhand", säger Petter Bäckgren, VD för Bioservo.

Mikael Wester, Marknadsdirektör, Bioservo Technologies AB
mikael.wester@bioservo.com

Bioservo Technologies AB (publ) är ett världsledande företag inom bärbara, muskelförstärkande system för människor som behöver extra styrka och uthållighet. Alla våra innovativa produkter och system är designade för att hålla människor starka, friska och effektiva. Bolaget har en unik global position inom mjuka aktiva exoskelett för handen, både för industriella tillämpningar som förbättrar arbetares hälsa och för att förbättra livskvalitet för personer med nedsatt muskelstyrka. Bioservo Technologies grundades 2006 genom ett samarbete mellan forskare på Kungliga Tekniska Högskolan och läkare på Karolinska Sjukhuset i Stockholm. Bioservo Technologies är ett svenskt publikt aktiebolag med huvudkontor och verksamhet i Kista norr om Stockholm.

FNCA Sweden AB är utsedd till bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market.