• Bioservo AB/

Bioservos distributör Rhino Assembly får en order avseende Ironhand® värd en halv miljon svenska kronor

Bioservos amerikanska distributör, Rhino Assembly får en order avseende Ironhand® värd en halv miljon kronor från ett företag inom den digitala industrisektorn.

Bioservo and Rhino Assembly skrev ett distributörsavtal för försäljning av den senaste versionen av Ironhand på den amerikanska marknaden i augusti 2019. Rhino Assembly’s mission är att identifiera och leverera världens mest innovativa lösningar inom monteringsindustrin, erbjuda överlägsen service, lokal expertkunskap och snabb support för att göra kunder mer effektiva, montera produkter med högre kvalitet, samt att bibehålla en säker arbetsmiljö för deras medarbetare.

“Vi är oerhört glada att få vår första order av Ironhand av den här storleken och vi ser fram emot att fortsätta vårt arbete med Bioservo då vi ser hög potential för Ironhand på den amerikanska marknaden i framtiden. Genom att erbjuda Ironhand till våra kunder kan vi stödja de inom ergonomi och förebyggande av förslitningsskador och se till att behålla den mänskliga insatsen i processen.” säger Dan Brooks, VD Rhino.

Petter Bäckgren, VD Bioservo, kommenterade: “Den här ordern är ett viktigt erkännande av vår teknologi och Ironhand som produkt. Vi är glada över att arbeta med ett så erfaret företag och är övertygade om att Rhino är en fantastisk partner för oss när vi nu marknadsför Ironhand på den amerikanska marknaden.”

Om Rhino Assembly

Rhino Assembly är ett företag inom företagsgruppen Rhino Tool House. Rhino Tool House har en bred kompetens och kapacitet att både leverera service och projekt beroende på kundens behov. Med ett öga in i framtiden och en serviceinriktad strategi, Rhino Tool House fokuserar på att hela tiden utveckla en djupare förståelse för kunden och att kontinuerligt stärka partnerskap med leverantörer. Rhino Assembly´s strategi har inneburit att företaget kontinuerligt har utbildat medarbetare på den senaste innovativa teknologin för att matcha kunders behov av lösningar inom Industry 4.0.

Bioservo Technologies AB (publ) är ett teknik- och utvecklingsbolag som kombinerar medicinsk vetenskap med modern robotteknik. Bolaget har en globalt framskjuten position inom soft exoskeletonteknik, bärbara kraftstärkande produkter, för personer med behov av extra kraft för att stärka kroppens uthållighet och funktion, eller för personer med nedsatt muskelstyrka.

FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399 info@fnca.se, är utsedd till bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market.

För mer information, vänligen besök www.bioservo.com