Loxam har beställt sina första Ironhand-system

Loxam har lagt beställningar på sina 82 första Ironhand®-system till ett värde av 5,6 MSEK. Systemen kommer att vara tillgängliga för uthyrning i 15 städer runt om i Frankrike, och ska användas för att möta behovet av ökad säkerhet för arbetare.

Loxam och Bioservo tecknade ett exklusivt hyresavtal i december 2019, ett avtal som ger Loxam rättigheterna att hyra ut Ironhand i Frankrike. Nu har beställningar för de första 82 Ironhand-systemen inklusive förbrukningsvaror och tillbehör lagts, med ett planerat leveransschema i omgångar under våren.

“Uthyrning har visat sig vara ett utmärkt sätt att testa vårt Ironhand-system och bekräfta att det faktiskt är effektivt och adderar värde på de tänkta arbetsstationerna, säger Petter Bäckgren, VD Bioservo. Han fortsätter: ”Vi är glada över att Ironhand har blivit så väl mottagen och uppskattas av arbetarna som har använt systemet. Det finns många vittnesmål om minskad muskelspänning och utmattning ”.

Mikael Wester, Marknadschef, Bioservo Technologies AB

mikael.wester@bioservo.com

Bioservo Technologies AB (publ) är ett teknik- och utvecklingsbolag som kombinerar medicinsk vetenskap med modern robotteknik. Bolaget har en globalt framskjuten position inom soft exoskeletonteknik, bärbara kraftstärkande produkter, för personer med behov av extra kraft för att stärka kroppens uthållighet och funktion, eller för personer med nedsatt muskelstyrka.

FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399 info@fnca.se, är utsedd till bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market.