• BioStock/

NDA Accelerator och BioStock ingår samarbete om kommunikationstjänster för bioteknikbolag i Norden

Report this content

NDA Accelerator har lanserats av NDA Group i syfte att stödja mindre bioteknikföretag i deras läkemedelsutveckling genom att erbjuda expertrådgivning, regulatoriskt stöd och utbildning. I samarbete med BioStock kan NDA Accelerator nu även erbjuda medlemmarna marknadsledande tjänster för att stärka bolagens marknadskommunikation och generera ökat intresse från investerare.

Mindre bolag har sällan samma resurser och kapacitet som större bolag. Med ett uttryckligt fokus på att stötta just små bioteknikbolag erbjuder NDA Accelerator det större bolagets resurser – till en mindre kostnad.

Att skapa marknadsmedvetenhet är viktigt för att öka investerarnas intresse, men kan också vara utmanande för mindre bolag. BioStock som är den ledande leverantören av professionell nyhetsproduktion för, och bevakning av, bioteknikbolag i Norden lanserar nu ett nytt servicepaket för att hjälpa små bolag att kommunicera med marknaden kring deras varumärke, produkter och aktiviteter. Det nya servicepaketet är framtaget exklusivt för medlemmar i NDA Accelerator.

Medlemmar i NDA Accelerator är automatiskt berättigade att prenumerera på BioStocks exklusiva tjänsteerbjudande som tillägg till Accelerator-medlemskapet. Processen för att komma igång med tjänsten är enkel och inleds genom att fylla i ett kontaktformulär på webbsidan www.ndaaccelerator.com.

Kontinuerlig mediabevakning

När BioStocks tjänstepaket aktiverats kommer NDA Accelerator-medlemmen att få full redaktionell bevakning av sin utvecklingsverksamhet, inklusive produktion av artiklar som täcker ämnen med direkt eller indirekt koppling till bolaget samt bred distribution av nyheter och artiklar i olika kanaler. Ingår gör även möjligheten att presentera bolaget vid investerarmöten och mediabevakning vid internationella branschkonferenser, samt en årlig fördjupad analysrapport om bolaget.

Jonas Söderström, VD BioStock kommenterar samarbetet:

– Vi ser NDA Accelerator som ett mycket bra initiativ för att ge mindre bioteknikbolag tillgång till expertrådgivning och regulatoriskt stöd i deras utveckling. Vi på BioStock är stolta över att kunna erbjuda medlemsbolagen våra kompletterande tjänster och därigenom bidra till att öka marknadens kännedom om och investerarnas intresse för bolagen.

Johan Strömquist, VD NDA Group:

– BioStocks oöverträffade kapacitet och generösa tjänsteerbjudande ger små bioteknikbolag precis den kommunikationsplattform de behöver för att göra sin röst hörd på marknaden på ett relevant och kontinuerligt sätt.

För mer information om BioStock, kontakta

Jonas Söderström, VD BioStock
Tel +46 706 52 42 72
E-post js@biostock.se

För mer information om NDA Accelerator, kontakta
Johan Strömquist, VD NDA Group
E-post johan.stromquist@ndareg.com
www.ndaaccelerator.com

Om BioStock

BioStock är Skandinaviens ledande digitala nyhets- och analystjänst med exklusivt fokus på bolag i Life Science-sektorn. Redaktionen är baserad på Medicon Village i Lund som är ett av Europas främsta innovationskluster för life science-bolag.

Taggar:

Snabbfakta