• Biotage/

Biotage utser Anders Wikström till Vice President of Operations och Anthony Rees till Chief Scientific Officer

​Anders Wikström har varit ansvarig för Biotage Forskning och Utveckling sedan 2007. Anthony Rees har varit verkställande direktör i MIP Technologies AB, som nyligen förvärvades av Biotage.

”Det är med glädje jag hälsar Anthony Rees välkommen till Biotage. Anthony har stor erfarenhet av såväl utveckling av instrument för forskning som förbrukningsvaror inom Sample Prep, ett av Biotage mest betydelsefulla satsningsområden. Vi kommer att ha stor nytta av de kunskaper och erfarenheter som Anthony tar med sig. Samtidigt är jag mycket tillfreds med att Anders Wikström tar det globala ansvaret för Biotage egna produktion och den omfattande legotillverkningen. Jag är övertygad om att vi kommer att se ytterligare effektivitetsförbättringar och lägre kostnader genom Anders fokuserade arbete inom detta område.” säger Torben Jørgensen, VD för Biotage AB.

Torben Jörgensen, VD och koncernchef
Tel: 0707-49 05 84, torben.jorgensen@biotage.com

Biotage erbjuder lösningar, kunskap och erfarenhet inom analytisk kemi och läkemedelskemi. Kunderna består bland annat av de största läkemedels- och bioteknikbolagen i världen samt av ledande akademiska institutioner. Huvudkontoret ligger i Uppsala och företaget har kontor i USA, England och Japan. Biotage har 245 anställda och omsatte 394,1 MSEK under 2009. Biotage är noterat på NASDAQ OMX Nordiska börsen i Stockholm. Hemsida:
www.biotage.com