• Biotage/

Biotages styrelseordförande säljer del av sitt aktieinnehav – kvarstår som dedikerad långsiktig ägare

Torben Jørgensen, styrelseordförande i Biotage AB, har idag informerat bolaget att han den 29 april 2020 sålt del av sitt aktieinnehav i Biotage. Efter försäljningen av 200 000 stamaktier är Torben Jørgensen fortsatt innehavare av 320 200 aktier i Biotage. Torben Jørgensen är fortsatt en långsiktig aktieägare i Biotage och genomförde försäljningen av privatekonomiska skäl. Försäljningen rapporterades till Finansinspektionen i enlighet med gällande regelverk. Detaljer relaterade till försäljningen finns i Finansinspektionens register.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för omedelbart offentliggörande den 30 april 2020.

OmBiotage

Biotage erbjuder effektiva separationsteknologier från analys till industriell skala samt högkvalitativa lösningar för analytisk kemi i allt från forskning till kommersiella analyslaboratorier. Biotages produkter används av bland annat myndigheter, akademiska institutioner, kontraktsforsknings- och kontrakts­tillverkningsföretag, läkemedels- och livsmedelsindustrin. Huvudkontoret ligger i Uppsala och företaget har kontor i USA, Storbritannien, Kina, Japan, Sydkorea och Indien. Biotage har cirka 460 anställda och omsatte 1 101 MSEK under 2019. Biotage är noterat på Nasdaq Stockholm. Hemsida: www.biotage.com