Biovica bjuder in till webbsänd telefonpresentation av bolagets delårsrapport för det tredje kvartalet 2018/2019

Klockan 08:00 den 21 mars 2019 offentliggör Biovica International AB (publ) sin delårsrapport för det tredje kvartalet 2018/2019. Biovica bjuder in till en webbsänd telefonkonferens, med presentation av kvartalsrapporten, samma dag klockan 09.00. Biovicas VD Anders Rylander och CFO Cecilia Driving deltar i presentationen som hålls på engelska.

Information om hur man deltar:

Webbsändningen inklusive presentationsmaterialet, som även kan ses i efterhand, nås på:

Frågor kan ställas skriftligen via webbsändningen eller muntligen via telefonkonferensen.

För att delta i telefonkonferensen, vänligen ring in på något av följande nummer:

SE: +46856642705

DK: +4578150107

UK: +443333009266

US: +18446251570

Presentationsmaterialet kommer också att finnas tillgängligt på Biovicas webbplats http://biovica.com/investor-relations/presentationer/. Därifrån kommer det också vara möjligt att nå webbsändningen, och när den är slut, se den inspelade versionen av webbsändningen och telefonkonferensen.

Biovica utvecklar och kommersialiserar blodbaserade biomarkörer i syfte att utvärdera effekten av cancerbehandlingar. Biovicas DiviTum® teknologi mäter celltillväxthastighet och har i kliniska studier framgångsrikt visat på att tidigt kunna ge svar på om behandlingen är effektiv. Biovicas vision är att möjliggöra bästa möjliga behandling för cancerpatienter från första behandlingsdagen. Biovica samarbetar med världsledande cancerinstitut samt med läkemedelsföretag som utvecklar nästa generations cancerterapier. Biovica är ISO 13485 certifierat. DiviTum® är CE-märkt och registrerat hos Svenska Läkemedelsverket. Utsedd Certified Adviser är FNCA Sweden AB, info@fnca.se, +46 8 528 00 399.

I händelse av motsägelser eller skiljaktigheter mellan det engelska pressmeddelandet och denna svenska översättning av det engelska pressmeddelandet ska den engelska texten ges företräde.