Redeye Initiates Coverage of Biovica

Redeye initiates coverage of cancer diagnostics firm Biovica with base case of SEK 24. The shares have spiked some 140 percent YTD on the back of increasing investor optimism ahead of a possible US launch next year. While we see room for a slight pull-back short-term, a potential marketing approval in the US for blood-based cancer diagnostic test DiviTum within the next 6-12 months is a major catalyst for significant further upside to our valuation. Ongoing clinical validation to complete the submission to the FDA could provide important clues already in the next few months.

Read more and download the Research Update: https://bit.ly/36syjYp

Start following companies at Redeye to receive the latest equity research within Life Science and Technology.

This is a press release from Redeye - Research Powered Investment Banking. https://www.redeye.se/

Om oss

Biovica utvecklar och kommersialiserar blodbaserade biomarkörer i syfte att utvärdera effekten av cancerbehandlingar. Biovicas DiviTum® teknologi mäter celltillväxthastighet och har i kliniska studier framgångsrikt visat på att tidigt kunna ge svar på om behandlingen är effektiv. Biovicas vision är att möjliggöra bästa möjliga behandling för cancerpatienter från första behandlingsdagen. Biovica samarbetar med världsledande cancerinstitut samt med läkemedelsföretag som utvecklar nästa generations cancerterapier. Biovica är ISO 13485 certifierat. DiviTum™ är CE-märkt och registrerat hos Svenska Läkemedelsverket.