SHH Bostad bygger radhus i Helsingborg i samverkan med NCC

Report this content

SHH och NCC har i ett nära samarbete utformat projektet med yteffektiva tvåplans bostadsrättsradhus på Gustavslund i Helsingborg. NCC har ingått marköverlåtelseavtal med Helsingborgs Stad avseende 25 radhus i en första etapp, av två planerade. Radhusen som säljstartades framgångsrikt den 18:e april är redan slutsålda och etapp två med 30 radhus säljstartas i juni. Byggstart, med NCC som totalentreprenör, planeras att ske i augusti med preliminär inflyttning till sommaren 2017.

Gustavslund är ett attraktivt familjevänligt område i Helsingborg, med nära till affär, idrottsanläggningar, nyöppnad förskola, och fina miljöer. I området planeras en ny skola, F – åk 9.

- Vi är mycket glada att tillsammans med NCC få möjligheten att lansera vårt första radhusprojekt i ett mycket attraktivt läge i en attraktiv ort. Vi ser också fram emot att etablera en ökad närvaro i Helsingborg och i regionen, säger Misha Moeremans, VD, SHH Svenska Hyreshus AB.

- Vi vill bygga prisvärda bostäder med god kvalité till rimligt pris och på så sätt bidra till att göra bra bostäder tillgängliga för flera. Det stora intresset för radhusen på Gustavslund, där vi redan haft en framgångsrik säljstart av första etappen, visar att vi är på rätt väg, säger Per-Arne Martinsson, Chef Projektutveckling NCC Building.

För mer information, kontakta:
Misha Moeremans d’Emaus, VD och koncernchef SHH Svenska Hyreshus AB, +46 70 372 12 14