SHH Bostad förstärker organisationen

Report this content

SHH Bostad har anställt Fredrik Johansson som Projekt- och produktionschef. Anställningen påbörjades den 18 september.

- Det är ett mycket gott tecken att SHH fortsätter attrahera kompetens för vår vidare utveckling. SHH har för närvarande en projektportfölj om c:a 3 500 bostäder som utvecklas över hela landet under kommande åren och Fredrik Johansson får en central roll i utvecklingen, säger Misha Moeremans d’Emaus, VD och Koncernchef SHH Bostad.”

Fredrik Johansson kommer senast från Jernhusen, där han var regionchef. Han har också erfarenhet från Swedavia, HSB och JM. Johansson ersätter Fredrik Hermansson som går vidare till egen verksamhet.

- Jag ser fram emot att börja på SHH Bostad, som är ett attraktivt bolag med en stark portfölj och en bra affärsidé. SHH Bostad är inne i ett spännande utvecklingsskede där jag kan bidra med att utveckla företaget till nästa nivå, kommenterar Fredrik Johansson.

För ytterligare information, kontakta:
Misha Moeremans d’Emaus, VD och koncernchef SHH Bostad AB, tel. 070-372 12 14, mm@shhbostad.se

SHH skapar bra boende för många till rimliga priser
SHH Bostad AB är ett rikstäckande bostadsutvecklingsbolag som rationellt och kostnadseffektivt skapar ekonomiskt tillgängliga bostäder i orter med bostadsbrist. Sedan start 2010 fram till den 30 juni 2017 har ca 900 bostäder färdigställts. Den totala projektportföljen uppgick per den 30 juni 2017 till 3 431 bostäder varav 574 under produktion och 2 857 bedömda byggrätter. Mer information finns på www.shhbostad.se.

SHH Bostad AB (publ)

Kammakargatan 7, 4tr