Birka Cruises och 1,6 & 2,6 miljonerklubben samarbetar för kvinnors hälsa

Kryssningsrederiet Birka Cruises i nytt samarbete för att stödja en av Sverige största kvinnoföreningar.

1,6 & 2,6 miljonerklubben arbetar för bästa möjliga livskvalitet och hälsa för alla kvinnor. Vi vänder oss till samma målgrupp och därför känns ett samarbete naturligt. Vi ser fram emot att tillsammans med våra kunder bidra till deras viktiga arbete, säger Satu Andersson, VD för Birka Cruises.

Samarbetet innebär bland annat att Birka Cruises erbjuder förmånliga kryssningspaket till klubbens medlemmar där 10 procent av varje såld kryssning går direkt till organisationen.

– Vi vet att våra kunder gärna kombinerar nöje med nytta och köper något som känns schyst. Ju fler som bokar desto mer pengar till verksamheten, säger Satu Andersson.

– Genom vårt nya samarbete med Birka Cruises kan vi erbjuda våra medlemmar och blivande medlemmar förmånliga kryssningspaket där 10 procent går direkt till vårt arbete med att förbättra kvinnors hälsa. En hälsosam kryssning är en underbar återhämtning, säger Alexandra Charles von Hofsten, grundare av 1,6 & 2,6 miljonerklubben.

I samarbetet ingår också specialkryssningar och event. Samarbetet kickstartar med en sommarfest hos Birka Cruises med bland annat välgörenhetsauktion där några av Alice Timanders kreationer auktioneras ut av auktionsförrättaren Knut Knutsson. Dessutom hattävling med en jury som består av Göran Alfredsson, Gaby Borglund, Peter Siepen och ”Trend”-Stefan Andersson för att nämna några.

Birka: https://birka.repro8.se/fotoweb/albums/Wv7Je8x0vF6QtliGwsUtlDJ4m6XYBGTSZVwuiw/
Alexandra Charles: http://press.1.6miljonerklubben.com/images/alexandra-charles-foto-charles-hammarsten-1220930

Marie Malmros, kommunikatör Birka Cruises, tel: 076-111 26 19
Inger Söderholm, Pressansvarig 1,6 & 2,6 miljonerklubben, tel: 0709-96 95 99