Birka Cruises rekryterar och tar höjd för ökad försäljning

Birka Cruises satsar på att vinna fler affärer och lyfta restaurangupplevelsen med två nya medarbetare. Johan Magnarsson från Nobiskoncernen blir ny försäljningschef och Mathias Wasén från Grand Hôtel blir konceptansvarig för Food & Beverage.

Birka Cruises fortsätter satsningen på den växande företagsaffären och skräddarsydda event. I januari lanserades bland annat den 875 kvm stora vinterträdgården, Terrassen by Birka, i design av Alexander Lervik med plats för upp till 500 personer. Dessutom förstärker rederiet kompetensen ytterligare vad gäller gästupplevelser inom restaurang, mat och dryck.

– En stark duo med bred kompetens inom både försäljning och service blir ett vinnande tillskott till vårt team. Både Johan och Mathias har ett stort intresse av att stärka kundmötet och utveckla affären, insatser som ytterligare kommer stärka vår position på marknaden, säger Satu Andersson, VD Birka Cruises.

Johan Magnarsson tillträder tjänsten som försäljningschef den 10 augusti. Han har en gedigen erfarenhet av att driva säljprocesser och utveckla kundmöten och kommer att ansvara för den växande mötes- och gruppförsäljningen. Johan kommer närmast från rollen som försäljningschef i Nobiskoncernen och har innan dess arbetat i flera försäljningsroller inom Nordic Choice Hotels. Johan kommer att sitta med i företagets kommersiella ledningsgrupp och rapportera direkt till VD.

Mathias Wasén tillträder som konceptansvarig Food & Beverage den 15 augusti. Rollen är helt ny och rekryteringen är ett led i företagets satsning på att utveckla restaurang- och serviceupplevelsen. Mathias kommer att arbeta inom företagets upplevelseteam och fokusera på gästupplevelser, kvalité och restaurangförsäljning ombord på fartyget. Han kommer närmast från Grand Hôtel där han har arbetat som restaurangchef.

Satu Andersson, VD Birka Cruises, tel: 08-702 72 22.